استاندار خراسان رضوی:حل مسایل روستا با مشارکت خود روستائیان به نتیجه می‌رسد

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای رفع عقب ماندگی، حل مسایل و ایجاد شرایط بهتر زندگی در روستاها باید به گونه ای باشد که اهالی همان منطقه در حل مشکلات، نقش اساسی داشته باشند تا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه و در نشست قرارگاه محرومیت زدایی با اشاره به این که دهیاران باید در این خصوص پیشقدم باشند افزود: در طرح تحول ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۱۴ موضوع اصلی همچون گازرسانی، احداث مسکن، بازنگری طرح هادی، احیای قنوات و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مهارت آموزی و ایجاد اشتغال، می تواند در کم کردن مشکلات خانوارهای روستایی نقش بسزایی داشته باشد و در نهایت منجر به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای حل مشکلات روستائیان صورت گرفته است گفت: هماهنگی دستگاه های ذیربط در این خصوص لازم است و باید با هم افزایی و تلاش بیشتر تا پایان دولت سیزدهم امکان به نتیجه رساندن این طرح به وجود آید.

واگذاری ۵۰ هزار قطعه زمین به روستاییان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۵۰ هزار قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای واگذاری به روستاییان در قالب اجاره ۹۹ ساله در نظر گرفته‌ شده است که این موضوع بی‌سابقه است.

جواد خدایی افزود: برخی طرح‌ها همچون این طرح بزرگ مقیاس هستند و به کمک دولت و سرمایه‌گذاری نیاز دارند از سوی دیگر بخشی از پروژه‌ها نیز با مشارکت‌ جمعی به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی خراسان رضوی ۲۳ طرح تحول برنامه ریزی شده که به موضوعات مختلفی مانند انرژی، راه، مسکن و اشتغال می‌پردازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات دیگری که می تواند در بقای روستاها تاثیرگذار باشد، موضوع آبخیزداری است.

خدایی افزود: فقط ۲۰ درصد روستاهای خراسان رضوی که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند از نعمت گاز بی بهره هستند که برای حل این مشکل اقداماتی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha