۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85234230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور دوباره هندبال کردستان در لیگ برتر بانوان بعد از هفت سال+ فیلم

سنندج- ایرنا- آخرین حضورشان در لیگ برتر هفت سال قبل بود و بعد از آن به لیگ دسته یک سقوط کردند ولی ناامید نشدند و جنگیدند تا فصل قبل دوباره به لیگ برتر رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اینکه هنوز حامی مالی ندارند ولی دل به دریا زده و از ۳۱ شهریور رقابت خود را با تیمهای حاضر در لیگ برتر هندبال بانوان کشور آغاز می‌کنند.

تیمی که فصل قبل با تمام توان جنگید و نایب قهرمان لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور شد، امسال می خواهد در لیگ برتر بجگند؛ سال ۱۳۹۶ هم در لیگ برتر بودند ولی به لیگ دسته یک سقوط کرد.

"حالا آماده تر از همیشه آماده ایم تا در لیگ برتر بمانیم و در رده های بالای جدول قرار بگیریم" این را سرمربی تیم هندبال باشگاه سنه دژ سنندج گفت و افزود: چند ماه اخیر تیم در اردوی آماده سازی بودند و امشب عازم بافق یزد هستیم.

پریا فرجی که ۱۲ سال در لیگ برتر کشور بازی کرده، افزود: اولین بازی ما با تیم بافق یزد، قهرمان فصل قبل لیگ برتر کشور خواهد بود و با همت و غیرتی که تیم استان دارد، می توانیم در این فصل حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تیمی که امسال بسته ایم یک تیم کاملا بومی است و ۲ ملی پوش کردستانی خانمها نگین رحمانی و هانیه شاه ویسی در ترکیب تیم قرار دارند.

بدون حامی ملی در سطح ملی دیده نمی‌شویم

هانیه شاه ویسی ملی پوش تیم سنه دژ است که حدود ۱۰ سال هندبال بازی می کند و چهار سال است که بصورت حرفه ای آن را دنبال می کند.

او سه سال است به عضویت تیم ملی دختران کشورمان درآمده و درباره آمادگی تیم گفت: با حمایتهای رییس هیات هندبال کردستان، انرژی تیم خوب است و با تمریناتی که تقریبا در هر روز هفته داشتیم، آمادگی بسیار خوبی داریم.

شاه ویسی افزود: نبود حامی مالی مهمترین مشکل هندبال است و با وجود اینکه تک تک اعضای تیم عالی هستند و می شود در سطح ملی دیده شوند ولی چون حامی وجود ندارد این اتفاق نمی افتد.

تلاش برای جلب توجه حامیان مالی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان امروز در مراسم رونمایی از تیم باشگاه سنه دژ برای شرکت در نوزدهمین لیگ برتر باشگاههای کشور اظهار کرد: در ورزش قهرمانی حضور حامی مالی، حرف اصلی را می زند.

آمنه غلام ویسی ادامه داد: کردستان استعدادهای ورزشی بسیار خوبی دارد ولی تیمهای ما با مشکلات مالی مواجه هستند که با رایزنی با استانداری کردستان، چند حامی مالی آماده همکاری هستند که یکی از این حامیان از تیم هندبال حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تا جایی که توان داریم زمینه تداوم فعالیت تیمهای لیگ برتری و قهرمانان را فراهم می کنیم تا تنها دغدغه تیمها، حضور موفق در میادین ورزشی باشد.

حضور دوباره هندبال کردستان در لیگ برتر بانوان بعد از هفت سال+ فیلم

کمکهای قطره چکانی مسکن ورزش قهرمانی

رییس هیات هندبال کردستان هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم در لیگ برتر بانوان داریم و سنندج و بانه در لیگ دسته یک و بیجار و مریوان هم در لیگ دسته ۲ تیم دارند.

عرفان سعیدی افزود: امسال در لیگ برتر نوجوانان کشور در بخش دختران حضور داریم و از مهرماه مسابقات انجام می شود و با توجه به اینکه تیم، تمرینات فنی خوبی را پشت سر گذاشته کسب موفقیت در این لیگ دور از انتظار نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استعدادیابی در رشته هندبال گفت: امسال ۲ جشنواره بانوان و آقایان را در شهرستانهای استان داشتیم و در سنندج در بخش آقایان و بانوان با فراخوان ۵۰۰ نفر توانستیم در هر ۲ بخش ۳۰۰ نفر شامل ۱۵۰ ورزشکار مرد و ۱۵۰ زن را جذب کنیم.

رییس هیات هندبال کردستان یادآور شد: مهمترین مشکل هندبال استان در حال حاضر، نبود حامی مالی و حمایتهای مادی است ولی با این وجود خانواده هندبال یکدل دارند کار می کنند و کمیته داوران، کمیته مربیان و کمیته استعدادیابی فعال است.

سعیدی گفت: از خیرین و بخش خصوصی و ورزش جوانان کمکهای مقطعی و قطره چکانی شده ولی برای کسب نتایج خوب در سطح ملی باید باشگاه خوبی باشد تا به پشتوانه آن این اتفاق بیفتد.

حدود ۷۰۰ هندبالیست سازمان یافته و ۱۰ مربی در هر یک شهرستانهای کردستان در رشته ورزشی هندبال فعالیت دارند.

نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور با شرکت هفت تیم سنگ‌آهن بافق، فولاد مبارکه سپاهان، زاگرس جنوبی، نفت و گاز گچساران، سنه دژ سنندج، شهید چمران لارستان و فولاد هرمزگان برگزار می شود.

براساس برنامه‌ریزی‌ها هفته اول نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان ۳۱ شهریور ماه آغاز می شود و نیم فصل اول مسابقات، روز ۱۵ دی به اتمام خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha