۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85234393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فارس میزبان نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و قطر

شیراز-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با موافقت وزیر نیرو، استاندار فارس به عنوان جانشین رییس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و قطر و استان فارس Tمیزبان نهمین اجلاس این کمیسیون انتخاب شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، سید مهدی خادمی، در دیدار با رییس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو و دبیر کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و قطر افزود: استان فارس آمادگی میزبانی برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر که پاییز امسال برگزار می شود را دارد.

وی ادامه داد: روابط سیاسی و دیدگاه های نزدیک دو کشور ایران و قطر، زمینه بسیار مناسبی برای از سرگیری فصل جدیدی از همکاری های دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی را برای طرفین فراهم می سازد.

او اظهار کرد: برخی استانداران و شهرهای کشور از جمله بندرعباس، بوشهر و کیش به دنبال میزبانی نهمین اجلاس بودند که با توجه به قرابت جغرافیایی، فرهنگی و اقامت قابل توجه تعداد کثیری از اهالی استان فارس در کشور قطر و پیشینه تبادلات تجاری دو کشور، فارس بهترین گزینه برای این موضوع بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: لذا معاونت اقتصادی استانداری فارس در کوتاهترین زمان ممکن ضمن رایزنی با مسوولان وزارت نیرو، پیشنهاد جانشینی استاندار فارس در کمیسیون یاد شده را به دبیرخانه کمیسیون ارائه و موافقت لازم در این خصوص از سوی وزیر نیرو اخذ شد.

خادمی افزود: انتخاب استاندار فارس به عنوان جانشین ریاست کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و قطر و همچنین برگزاری نهمین اجلاس این کمسیون در شیراز را از بزرگترین دست آوردهای معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دولت سیزدهم برشمرد.

او افزود: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی و تجاری استان فارس است و انتظار می رود مسوولان و فعالان اقتصادی استان با برنامه ریزی مناسب بیشترین بهره برداری را از این فرصت برای توسعه اقتصادی فارس ببرند.

وی گفت: کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و قطر از سال ۱۳۷۴ آغاز بکار کرده و در طول این مدت با فراز و نشیب های متعدد، دست آوردهای مختلفی را در زمینه های اقتصادی و تجاری برای دو کشور به همراه داشته است.

خادمی افزود: انتظار می‌رود در دور جدید مناسبات مطلوب سیاسی دو کشور، این کمیسیون زمینه رشد و توسعه اقتصادی در حوزه های مختلفی همچون حمل و نقل، انرژی های پاک، تجارت و بازرگانی را برای دو کشور همسایه و دوست فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha