استاندار: امکانات ورزشی مدارس گلستان در خارج از ساعت آموزشی در اختیار مردم قرار گیرد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان بر توسعه ورزش همگانی و ترویج آن در بین آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: تمام مدارس استان که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی هستند، خارج از ساعات آموزشی در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان گلستان در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان این استان اظهار کرد: در راستای توسعه ورزش همگانی برنامه اجرای ورزش همگانی و جشنواره‌های ورزشی در فضاهای طبیعی استان به مناسبت‌های مختلف، در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: در همین زمینه مربیان و مشاوران ورزشی در پارک‌ها و پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به منظور ارائه خدمات رایگان به مردم مورد استفاده قرار بگیرند.

استاندار گلستان گفت: استفاده از خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در توسعه ورزش سلامت محور مورد تاکید است.

زنگانه افزود: حمایت از برگزاری مستمر جشنواره‌ها و طرح‌های ورزش همگانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز اساسی است.

وی ادامه داد: تعامل با شهرداری‌ها در توسعه و تجهیز پارک‌ها و جاده‌های تندرستی، پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، توسعه فضاها با کاربری ورزشی در محلات و شهرک‌های جدید در راستای توسعه ورزش همگانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: توجه به استعدادیابی مورد توجه و تاکید جدی قرار بگیرد و احداث چمن مصنوعی ۵۰ روستا با جدیت از سوی بنیاد علوی انجام شود.

استاندار گلستان گفت: در بخش اعتبارات ماده ۵۳ ادارات، هر سال باید نسبت به سال‌های قبل آن بیشتر باشد.

استاندار: شهرداری گرگان از تیم بانوان بسکتبال حمایت کند

زنگانه یادآور شد: در حوزه بسکتبال، نباید فرقی بین آقایان و بانوان باشد و شهرداری گرگان همچنان باید حمایت از تیم بانوان را هم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌ نیز در این جلسه گفت: رتبه ورزش این استان در المپیاد استعدادیابی کشور امسال با ۱۰ پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه هشتم قرار گرفت.

قاسمعلی برزمینی در این جلسه اظهار کرد: رقابت‌های استعدادیابی و المپیاد کشور برای رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۶ سال پسران (۲۸ رشته) و دختران (۲۳ رشته) از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز و روز گذشته به پایان رسید.

وی بیان کرد: ورزشکاران ما در این دوره از رقابت‌ها در مجموع ۳۶ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران گلستان‌ سال گذشته ۶۳ مدال فراملی کسب کردند و از ابتدای سال جاری تاکنون ورزشکاران این استان ۷۰ مدال فراملی به دست آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌ گفت: در المپیک آسیایی و پاراآسیایی پیشرو که از اول مهر ماه برگزار خواهد شد، ۲۹ نفر از جامعه ورزش استان اعم از ورزشکار، مربی، مربی بدنساز، سرپرست و داور در کاروان‌های اعزامی حضور دارند.

برزمینی به بخشی از مصوبات سومین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان، اضافه کرد: تعامل با ادارات برای در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی آنها به منظور برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی به خوبی انجام شده و اقدامات محرومیت‌زدایی و ورزش محلات در قالب طرح ۲۰۲۰ توسط شهرداری‌ها به ویژه گرگان، انجام شد.

وی افزود: در راستای توسعه عدالت ورزشی و احداث چمن‌های مصنوعی، ۵۰ روستای هدف به بنیاد علوی معرفی شده و کلنگ احداث خانه کبدی نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدمات برگزاری ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس فراهم شده است.

برزمینی یادآور شد: امسال مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۳ دستگاه‌های مختلف جذب شده و سال گذشته استان رتبه برتر کشور را کسب کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha