۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85234509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان بر ساماندهی جابه جایی مسافر بین شهری تاکید کرد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر ساماندهی و بالا بردن ضریب امنیت جابه جایی مسافر بین شهری در استان گفت: خودروهای پلاک شخصی که جا به جایی مسافر بین شهری را انجام می دهند باید مورد تایید و استعلام پلیس و شبکه ناوگان حمل و نقل استان قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب امروز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل خوزستان ضمن ابراز نارضایتی از جا به جایی مسافران بین شهری توسط خودروهای پلاک شخصی بدون تایید ناوگان حمل و نقل و پلیس استان بیان کرد: خودروهایی که مسافر بین شهری جابه جا می کنند باید مورد تایید پلیس قرار بگیرند و با اطمینان لازم مردم از این وسایل برای تردد استفاده کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای ساماندهی این موضوع مهم در استان انجام خواهد گرفت افزود: خودروهای پلاک شخصی که اقدام به مسافرکشی بین شهری می کنند باید زیرمجموعه شبکه حمل و نقل عمومی قرار بگیرند و تاییدیه پلیس و سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسین امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد از ۲ مرز چذابه و شلمچه استان انجام گرفت ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی استان در ایام برگزاری اربعین حسینی برای تردد مسافران بهترین عملکرد را داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت نقش بسیار اثر گذاری بر توسعه کشور دارد اظهار کرد: هشت هزار کامیون و تریلی از بنادر استان به طور متوسط کار جابه جایی کالا را به سراسر استان و کشور انجام می دهند که این حجم تردد نشان دهنده نقش پراهمیت استان در حوزه حمل و نقل کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از گله‌مندی‌های فعالان حوزه حمل و نقل گرانی لوازم یدکی و لاستیک خودرو است اظهار کرد: مقرر شده تا اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان برای حل این مشکل تعاونی تشکیل دهد تا فعالان این حوزه دغدغه کمتری را برای تامین این اقلام داشته باشند.

حسینی محراب با بیان اینکه بخش خصوصی تعداد زیادی اتوبوس برای حمل و نقل درون شهری تهیه کرده است گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری اهواز اختصاص یافته و تعدادی دیگر نیز تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان از اضافه شدن خط ریل باس به سیستم ناوگان حمل و نقل درون شهری اهواز خبرداد و گفت: برای مناطق حومه اهواز از جمله شیرین شهر وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست مدیر انجمن صنفی شرکت های مسافربری خوزستان بیان کرد: خوزستان همواره شاهد سه رویداد بزرگ راهیان نور، ایام نوروز و اربعین حسینی است که حمل و نقل نقش بسیار مهمی در این رویدادهای مهم دارد.

عبدالرضا فتاحی با بیان اینکه خوزستان رتبه سوم را در میزان حمل و نقل کالا و مسافر در سطح کشور دارد افزود: با این وجود خوزستان ضعیف‌ترین استان کشور در خرید خودروهای حمل و نقل عمومی است این در حالی است که استان با داشتن منطقه آزاد اروند نباید در این بخش ضعف داشته باشند.

وی گفت: از سه کشور قیمت خودرو برای واردات به استان بررسی شده تا اما برای ورود وسایل حمل و نقل عمومی به استان نیاز به همکاری دولت و منطقه آزاد اروند داریم.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور جمعی از فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل خوزستان تشکیل شد.

عمده دغدغه فعالان این حوزه نبود نظم و سازماندهی مناسب در حمل و نقل مسافر و کالا، گرانی لوازم یدکی، لاستیک و روغن موتورو فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی استان بود.

۴۰۰ شرکت حمل و نقل کالا در خوزستان با ۲۶ هزار راننده دارای کارت هوشمند و ۱۶ هزار دستگاه خودرو وجود دارد.

چهار پایانه حمل بار استان در بندر امام (ره)، اهواز، خرمشهر و شرکت سیمان خوزستان است.

۲۴ انجمن شرکت ها و رانندگان و ۱۵ انجمن صنفی حمل و نقل کالا در خوزستان فعال هستند.

خوزستان رتبه سوم کشور در حمل و نقل کالا را دارد و ۱۸۴ شرکت حمل و نقل مسافر و ۲۱ پایانه عمومی و سه پایانه اختصاصی در استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha