خبرنگاران ایرنا در جشنواره مطبوعات اردبیل درخشیدند

اردبیل - ایرنا - چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل طی آئینی با تجلیل از خبرنگاران برتر و برگزیده، به کار خود پایان داد و اصحاب خبر ایرنا با دست پر از این رویداد برگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با رای هیات داوران از بین ۱۸۶ اثر که در بخش‌های خبر، یادداشت، گزارش و چند رسانه‌ای به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال شده بود ، از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اردبیل عیسی پاشاپور رتبه دوم بخش گزارش ، گیتی طالبی رتبه دوم بخش خبر و نعمت محسن‌زاده رتبه سوم بخش خبر را به‌خود اختصاص دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان در سالن بیضای اردبیلی نقد سازنده را لازمه کار رسانه دانست و گفت: استقبال مسئولان از نقد منصفانه برای پویایی مطبوعات و رفع نواقص و کاستی‌ها تاثیرگذار است.

امیر رجبی با اشاره به زحمت‌ها و مشقت‌های کار خبرنگاران، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های اصحاب خبر با مسئولان برای رفع مشکلات و گره‌های کار و زندگی خبرنگاران را ضروری اعلام کرد.

وی ادامه داد: اشتغال فعالان مطبوعاتی در برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات مایه قوت قلب و امیدواری جامعه مطبوعات است و دست‌اندرکاران خانه مطبوعات در این استان باید بیش از پیش مطالبه‌گری در فضای رسانه‌ای را ترویج کنند.

رضوان باقلاچی ، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این برنامه برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را سبب بالندگی بیشتر اصحاب خبر دانست و بر لزوم ایجاد اتاق فکر خبرنگاران و اصحاب مطبوعات برای استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در عرصه اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

سجاد ناصر آزاد ، دبیر این جشنواره هم با اشاره به اینکه ۱۸۶ اثر در بخش‌های خبر، یادداشت، گزارش و چند رسانه‌ای به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال شده بود، تکراری بودن سوژه‌ها را ضعف برخی آثار اعلام کرد.

به گفته وی ، اغلب خبرهای پوششی و تولیدی در این استان از ناحیه چند خبرگزاری فعال تولید و منتشر می‌شود و خیلی از رسانه‌ها کپی کننده آثار چند خبرگزاری فعال هستند و انتظار می‌رود همه فعالان عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تولید و پوشش اخبار نقش‌آفرین باشند.

تکنوازی سنتور توسط هنرمند نام آشنا بهمن ولی‌زاده و پخش نماهنگ دفاع مقدس و اثر برگزیده بخش گزارش ویدیویی جشنواره و تجلیل از برگزیدگان و برترین های هر بخش از قسمت‌های دیگر این رویداد بود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و صدا و سیما، خبرگزاری جمهوری اسلامی، نمایندگی خبرگزاری‌های دیگر، نمایندگی نشریات ملی، استانی و محلی و پایگاه‌های خبری متعددی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha