شبکه آبرسانی روستای «تیس» چابهار افتتاح شد

چابهار- ایرنا- طرح شبکه آبرسانی روستای «تیس» با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: روستای تاریخی تیس قدمتی تاریخی دارد و در طول سه دهه از تاسیس منطقه آزاد چابهار به صورت تانکر آبرسانی شده و این طرح آبرسانی هم اینک می‌تواند جمعیتی بیش از ۱۵ هزار نفر را پوشش دهد.

امیر مقدم افزود: ساخت مخازن بتنی به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال و توزیع آب به طول ۶۰ کیلومتر از عمده فعالیت‌های مرتبط با این پروژه بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: روستای تاریخی تیس تنها روستای واقع در بخش مرکزی چابهار است که ۱۰۰ درصد محدوده آن به وسعت تقریبی ۴۰۳ هکتار ، تحت پوشش شبکه آبرسانی است. 
عبدالحکیم آصفی هزینه اجرای پروژه را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جمعیت هدف آبرسانی در افق طرح، ۱۵ هزار نفر تعیین شده است. 
وی گفت: در این پروژه ۶۲ کیلومتر لوله گذاری با قطرهای مختلف، ۲ باب مخزن بتنی در مجموع به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ حدود ۶ هزار مترمکعب، ۵۷ حوضچه و شیرآلات آبرسانی، ۵۲ عدد شیر آتشنشانی اجرا و نصب شده است. 
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در اجرای این پروژه از بهترین مصالح و تجهیزات استفاده شده تا با داشتن بهترین عملکرد در دوران بهره برداری، زمینه رفاه و آسایش اهالی روستا فراهم شود.

شبکه آبرسانی روستای «تیس» چابهار افتتاح شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha