۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85234602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش  محصولات دام و طیور در اصفهان مستلزم ارتقای زنجیره یکپارچه تولید است

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: افزایش کمی و کیفی تولید و توسعه صادرات محصولات دامی در این استان مستلزم ارتقای زنجیره یکپارچه تولید است.

مهرداد مرادمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه زنجیره‌های یکپارچه تولید محصولات دامی از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در یک سال اخیر بوده است تا زمینه رونق تولید و بسترسازی صادرات محصولات را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برای مثال تشکیل زنجیره یکپارچه تولید گوشت بوقلمون در یک سال اخیر با تشکیل و فعالیت تعاونی بوقلمون داران استان اصفهان شامل حلقه‌های مزرعه بوقلمون مادر، کارخانه تولید خوراک، مزارع پرورشی، کشتارگاه و سایر حلقه ها سبب بهبود کمی و کیفی تولید در این بخش شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تشکیل زنجیره یکپارچه تولید تخم مرغ شامل مزارع مرغ تخمگذار, کارخانه تولید خوراک و سایر حلقه‌ها مانند حمل و نقل در مدت مورد اشاره در این استان محقق شد.

مرادمند تصریح کرد: توسعه ٢ زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ نیز در دست اقدام داریم و تحقق آن جهش کمی و کیفی تولید در این بخش را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای بهره وری و بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید، کاهش هزینه های واسطه ای و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصول، امکان برنامه ریزی برای تولید متناسب با تقاضا، افزایش قدرت رقابتی در بازارهای صادراتی از جمله مزایای تشکیل زنجیره یکپارچه تولید است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با تولید سالانه ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار تن انواع محصولات دامی به تنهایی ۱۴ درصد از نیاز کشور را رفع می‌کند.

این منطقه با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha