گفت وگوی داسیلو و زلنکسی و بررسی راه‌های دستیابی به پایان صلح آمیز جنگ در اوکراین

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل چهارشنبه با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود دیدار و درباره راه‌های دستیابی به پایان صلح آمیز جنگ در اوکراین گفت وگو کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور برزیل پس از این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما گفت وگوی خوبی در مورد اهمیت مسیرهای ایجاد صلح داشتیم.

داسیلوا افزود: طرفین در این دیدار به حفظ کانال‌های باز گفت وگو میان کشورهای خود متعهد شدند.

زلنسکی نیز پس از این دیدار در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که وی و داسیلوا به تیم‌های دیپلماتیک خود دستور داده‌اند تا بر روی گام‌های بعدی در روابط دو جانبه و تلاش برای برقراری صلح در اوکراین کار کنند.

مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل پیشتر گفته بود که دیدار لولا و زلنسکی حال و هوای همکاری داشته و این کشورها به گفت وگوها برای تقویت روابط دوجانبه ادامه خواهند داد.

ویرا افزود: داسیلوا تمایل خود را برای گفت وگو با هر دو طرف درگیر در مناقشه اوکراین نشان داد و مجدداً تأکید کرد که برزیل تهاجم ارضی به کشورهای دیگر را محکوم می‌کند.

داسیلوا روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، برزیل در تحمیل تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به کشورهای غربی نپیوسته و درخواست‌ها برای ارائه مهمات به کی‌یف را رد کرده است.

داسیلوا در گفت وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ،گفت: من نمی‌خواهم به این جنگ بپیوندم. من می‌خواهم این جنگ پایان پیدا کند.

وی اشاره کرد که در دیدار با بایدن رئیس جمهور آمریکا بر لزوم ایجاد مجموعه‌ای از کشورها برای مذاکره بر سر صلح تاکید کرده است.

رئیس جمهور برزیل در این مصاحبه خاطر نشان کرد: ما باید میانجی‌هایی پیدا کنیم که بتوانند با رئیس جمهور روسیه بنشینند تا به او اشتباهش در مورد تهاجم به اوکراین را نشان دهند و ما باید به اوکراین نشان دهیم که آنها باید بیشتر مذاکره کنند تا ما این جنگ را پایان دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha