۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۳:۵۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85234605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصر: اسرائیل از اتخاذ سیاست‌های یکجانبه علیه فلسطین خودداری کند

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مصر چهارشنبه در نشست وزیران کمیته تماس برای هماهنگی کمک‌های بین المللی ارائه شده به مردم فلسطین که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، از رژیم صهیونیستی خواست تا از اتخاذ سیاست‌های یکجانبه در خصوص فلسطین خودداری کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر پس از برگزاری این نشست در بیانیه‌ای از مقر سازمان ملل متحد، گفت که سامح شکری وزیر خارجه بر نقش مهم کمیته تماس به عنوان یکی از معدود سازوکارهای موثر بین‌المللی برای هماهنگی کمک‌ها بین طرف‌های مختلف از جمله فلسطین‌ها و صهیونیست‌ها تاکید کرد.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر، افزود: شکری تاکید کرد که حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین یک هدف اساسی و مشترک طرف‌های بین المللی برای نجات راه حل دو کشوری است که نیازمند اقدامات و رویه‌های عملی در این مسیر است.

وی بر لزوم متعهد شدن کمک‌کنندگان بین‌المللی برای ادامه حمایت از اقتصاد فلسطین و همچنین مردم برادر فلسطین تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر در عین حال از مقامات صهیونیستی خواست تا تمامی موانع سیاسی، امنیتی و اقتصادی را که موجب تضعیف نهادهای فلسطینی می‌شود، بردارند و از اتخاذ سیاست‌های یکجانبه به‌ ویژه در خصوص فعالیت‌های شهرک‌سازی که تلاش‌های حمایت از صلح و همچنین اجرای تعهدات و تفاهم‌های حاصل شده در جریان دیدارهای عقبه - شرم الشیخ به منظور ایجاد شتاب مناسب برای از سرگیری مذاکرات مستقیم بین دو طرف را تضعیف می‌کند، خودداری کنند.

شکری همچنین بر تعهد قاطع مصر به کاهش آلام و رنج‌های فلسطینیان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بشردوستانه تاکید کرد.

علاوه بر این، طرف مصری به حمایت از چشم انداز تشکیل کشور مستقل فلسطینی ادامه می‌دهد و خواستار از سرگیری مذاکرات بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی است.

وزیر خارجه مصر در این زمینه بر ضرورت احیای روند صلح و از سرگیری گفت وگوهای مستقیم بر اساس مراجع بین المللی تاکید کرد و گفت که این مذاکرات تنها راه برای حل ریشه‌ای مساله فلسطین است.

پیش تر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، گفته بود که تنها راه حل مناقشه فلسطین و (رژیم) اسرائیل تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha