۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85234607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر پیشین صهیونیستی: کابینه نتانیاهو به کارآمدی ارتش آسیب زده است

تهران- ایرنا- وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به کارآمدی ارتش آسیب زده است.

به گزارش ایرنا از المیادین، شائول موفاز وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در گفت وگو با کانال ۱۲ این رژیم، افزود: سیاست‌های کابینه کنونی و اعتراضات در داخل نیروهای ارتش علیه سیاست‌های قضائی نتانیاهو به کارآمدی ارتش آسیب زده است.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: بدون داشتن نیروی هوایی کامل، (رژیم) اسرائیل نمی‌تواند در جنگ پیروز شود.

وی همچنین افزود: بدون نیروهای ذخیره، (رژیم) اسرائیل قدرت کافی برای انتقال جنگ به خاک دشمن را ندارد.

موفاز گفت: پافشاری نتانیاهو برای تغییرات قضائی باعث دو دستگی اسرائیلی‌ها شده و دولت کنونی به کارآمدی ارتش آسیب زده است.

در همین رابطه «دانیل هاگری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که برخی از نیروهای ذخیره ارتش و به ویژه در نیروی هوایی تمایلی برای انجام خدمت ندارند و این مساله در هفته‌های اخیر از چالش‌های بسیار جدی در ارتش به شمار می‌رود.

پیش تر «آلون بن داوید» تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفته بود: فرماندهان یعنی خلبانان مجرب ۶ هفته است که پرواز نکرده‌اند که به معنای آن است آنها ناکارآمد شده‌اند و هر چه زمان بگذرد میزان کارآمدیشان کاهش می‌یابد.

همچنین تومار بار فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اعترضات اخیر نیروهای ذخیره ارتش این رژیم گفته بود که آسیب به کارآمدی نیروی هوایی در حال عمیق‌تر شدن است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند، در جریان اعتراضات علیه تغییرات قضائی در این رژیم، ۸۳۰ افسر ذخیره نیروی هوایی از جمله ۲۶۰ خلبان هواپیمای جنگی نافرمانی خود از خدمت را اعلام کردند.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده‌ بودند که ارتش این رژیم به دلیل امتناع افسران و نظامیان ذخیره از انجام خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «تغییرات قضائی»، به زودی آمادگی و کارایی نظامی خود را از دست خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha