۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85234704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاداب سازی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از مدارس لرستان

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 85234704
شاداب سازی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از مدارس لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید در قالب طرح شهید" عجمیان" محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس شاداب سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "رضا عزتی" روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: سال تحصیلی جدید لرستان با شعار" مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی" با حضور ۳۵۰ هزار دانش اموز و ۲۷ هزار معلم آغاز می شود.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در تاریخ نظام آموزش و پرورش لرستان یک دانش آموز موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور سراسری در گروه زبان خارجی شد و همچنین کسب رتبه ۹ رشته علوم تجربی و چندین رتبه زیر هزار از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ارتقای ۶ رتبه ای استان در معدل نهایی بعنوان اصلی ترین شاخص در نظام آموزش و پرورش ادامه داد: با ظرفیت عظیم فرهنگیان لرستان می توان رتبه های بالاتری کسب کرد و در جمع استان های برتر قرار گرفت.

عزتی عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی انجام شده است که در شروع سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، توانمندسازی و دانش افزایی معلمان، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی در سطح استان، تدوین برنامه جامع پرورشی با محوریت مدیران حول سند تحول بنیادین، برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی با حضور چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مدیران و معلمان سطح استان، برگزاری ۲ آزمون استخدامی ویژه آموزگاران ابتدایی، استثنایی و دبیران به تعداد ۲ هزار نفر ، افتتاح ۷۶ طرح آموزشی نوسازبا ظرفیت ۱۷۰ کلاس درس از اقدامات ستاد پروژه مهر استان است.

وی افزود: همچنین اجرای طرح شهید "پناهی" با جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز به تعداد ۱۶۸ آموزشگاه ، اجرای طرح شهید "عجمیان" در راستای شاداب سازی محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس، تامین کتب درسی و توزیع به موقع بین دانش آموزان مدارس استان با همکاری نیروهای نظامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تشکیل کارگروه ماده ۱۸ جهت ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح شهید" سلیمانی" و تحویل ۳۳ چمن مصنوعی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس استان تخریبی هستند، اظهار داشت: این مدارس فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای فعالیت های آموزشی هستند و در این عرصه نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط استان به ویژه شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و شرکت گاز استان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha