۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85234792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۸ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85234792
۳۴۸ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۸ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف استان مسدود شده است.

اکبر باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم مدیریت برداشت آب از منابع زیرزمینی، افزود: طی این مدت ۱۲۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز با هدف حفاظت و مدیریت منابع و مصارف آبی بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است.

وی شمار چاه‌های آب کنتور دار شده در استان طی سال گذشته را ۲۸۰ حلقه بیان کرد و اظهار داشت: حفر هر یک حلقه چاه با توجه به محدودیت منابع آب زیر زمینی موجب بر هم خوردن تعادل بین تغذیه و تخلیه از منابع آبی و مشکلات عدیده در بخش های کشاورزی، تولیدی، صنعتی و حتی خانگی خواهد شد.

باقری با تاکید بر اینکه جلوگیری از حفر چاه و استفاده غیرمجاز از منابع آبی نیازمند همکاری بهره برداران است، تصریح کرد: باید با تعامل شرایط خشکسالی و کم بارشی را مدیریت تا با کمترین عارضه از این شرایط عبور کنیم چون همه در وضعیت کنونی مسوول هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پنج دشت آبی در استان زنجان در وضعیت بحرانی است، یادآورشد: برداشتهای غیرمجاز آب از دشت زنجان موجب افت یک و نیم متری سطح آبهای زیرزمینی شده است و به طور میانگین سالانه ۷۰ سانتیمتر سطح آبهای زیرزمینی استان کاهش می یابد و ادامه این روند بحران آبی را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha