۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85234836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار راه یافته به بخش‌های اصلی دومین جشنواره پانتومیم زنجان معرفی شد

زنجان - ایرنا - دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم گفت: هیأت انتخاب آثار دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، ۱۸ اثر را برای حضور در سه بخش اصلی این رویداد معرفی کرد.

ساسان قجر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیأت انتخاب آثار دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، متشکل از علیرضا ناصحی، حمید عزتی‌ کُلی و حمیدرضا رستم‌خانی از بین ۴۶ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد از سراسر کشور، ۱۸ اثر را با تأیید نهایی دبیر جشنواره جهت حضور در بخش‌های مختلف این رویداد معرفی کرد.

وی ادامه داد: فهرست آثار پذیرفته شده در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، در بخش رقابتی (صحنه‌ای) شامل «شاه لیر» به کارگردانی اکبر صادقی از استان اردبیل، «در جستجوی خوشبختی» به کارگردانی جاوید اسماعیلی از استان آذربایجان شرقی، «مکبث» به کارگردانی آزاده سرابی از استان تهران، «عروس قنات» به کارگردانی امین دلپذیر از استان یزد، «سوگ فریدون در سرزمین لیر شاه» به کارگردانی علی عباسی از زنجان، «اشک‌ها و لبخندها» به کارگردانی مسلم کیهان از استان البرز، «ما دلقک نیستیم» به کارگردانی پوریا رضایی از استان مرکزی، «آدم، فاستوس، حوا» به کارگردانی مبینا فرهمند آریا از استان تهران است.

وی ادامه داد: بخش کارگاه‌های آموزشی خانه پانتومیم ایران نیز شامل آثار «رهده دوبال» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی حمیدرضا قزلباش از استان زنجان، «شمشیر» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی کیوان آذرخش از استان کردستان و «ریشه» کاری از کارگاه خانه پانتومیم ایران به سرپرستی حمیدرضا قزلباش از استان زنجان است.

قجر گفت: بخش تجربه‌های پویا در بخش صحنه‌ای شامل آثار «کاغذ کثیف» به کارگردانی سلمان شفیعی از استان اردبیل، «دختر تنها» به کارگردانی الیسا کاظمی از استان آذربایجان غربی، «چرا زندگی اینجوریه» به کارگردانی مشترک محمد بهادری و سارا جوانبخت از استان آذربایجان غربی و «پرواز آرزوی من است» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر از استان خراسان رضوی است.

وی افزود: بخش خیابانی این جشنواره نیز شامل آثار «امپراتور» به کارگردانی مرجان خورسندی از استان تهران، «در انتظار زباله» به کارگردانی زری کرمی از استان زنجان و «ماندالا» به کارگردانی مشترک فرشته جعفری و مهدی روزبهانی از استان زنجان است.

قجر اظهار کرد: در نخستین دوره جشنواره پانتومیم ۱۱ اثر از بین ۴۱ اثر متقاضی حضور در این جشنواره از داخل کشور، در مرحله نهایی این رویداد به روی صحنه رفتند.

دومین جشنواره پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور، خانه پانتومیم، انجمن هنرهای نمایشی ایران و همراهی نهادهای استان، مهر امسال در زنجان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha