دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تایباد افتتاح شد+فیلم

مشهد- ایرنا- دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی امروز، شنبه در آیینی با حضور گسترده مسوولان شیعه و سنی، فرماندار و رییس ایرنای استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح دفتر ایرنا در تایباد با استقبال مسوولان محلی، علمای شیعه و سنی ، مردم و رسانه های شهرستان قرار گرفت و در این مراسم علاوه بر رونمایی از دفتر ایرنا که با کمک خیریان و همراهی مسوولان محلی راه اندازی شده بود یک گروه موسیقی مقامی به اجرای زنده پرداخت.

"علی اصلاحی" از فعالان رسانه ای این شهرستان مرزی در این آیین به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تایباد معرفی شد.

هم اکنون علاوه بردفتر مرکزی ایرنا در مشهد ، شهرستانهای سبزوار، تربت حیدریه و گناباد نیز دارای دفاتر شهرستانی هستند که با افتتاح دفتر ایرنا در تایباد شمار دفاتر شهرستانی ایرنا به چهار مورد افزایش یافت.

شهرستان مرزی تایباد با ۱۴۵ هزار نفر جمعیتی تلفیقی شیعه و سنی در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد واقع شده که در حال حاضر مهمترین مرز تجاری برای کشور افغانستان و یکی از مهمترین گذرگاه های مرزی جمهوری اسلای ایران محسوب می شود، بر این اساس ترددهای تجاری و مرزی یکی از شاخصه های اصلی این شهرستان در شرق خراسان رضوی است .

علاوه بر وحدت مثال زدنی ساکنان شیعه و سنی شهرستان تایباد ، همجواری با مرزهای افغانستان، همسایه ای که چند دهه درگیر جنگ داخلی و تهاجم خارجی بوده است، از ویژگی های بارز تایباد است و اطلاع رسانی در خصوص مرزهای تایباد بر اهمیت راه اندازی دفتر خبری ایرنا در این شهرستان افزوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha