رییس جمهور در سازمان ملل از حقوق مردم و مواضع ایران عزتمندانه دفاع کرد

زاهدان- ایرنا- رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان ملل بهترین تریبون برای اعلام شفاف مواضع جمهوری اسلامی به دنیا است، گفت: رییس جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل از حقوق مردم و مواضع ایران عزتمندانه دفاع کرد.

حسینعلی شهریاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل، بیان کرد: سفر به مقر سازمان ملل فرصتی است که رئیس‌جمهور می‌تواند با حضور خود به مواضع جمهوری اسلامی ایران بپردازد و آن را به جهانیان دیکته کند.

وی افزود: صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در خصوص مسائل اعتقادی مبنی بر دفاع از ساحت قرآن کریم، محکوم‌کردن اهانت‌ها به قرآن با بالابردن این کتاب وحی بسیار شایسته بود.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: سخنان آیت‌الله رئیسی پیرامون موضوع زن، زندگی و خانواده نشان داد که حفاظت از حریم خانواده در جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

رئیسی، آمریکا را به چالش کشید

وی با اشاره به بیان تهاجمات و دوگانه‌های غرب توسط رئیس‌جمهور کشورمان، گفت: آیت‌الله رئیسی در خصوص حرکت سخیف صهیونیست‌ها به‌گونه‌ای موضع‌گیری و صحبت کرد که آنها را به عنوان تروریست از جلسه بیرون کرده و مورد تمسخر قرار دادند.
شهریاری اظهار کرد: برگزاری جلسات متعدد با اندیشمندان آمریکایی نکته دیگری است که در این سفر حائز اهمیت بود و مواضع جمهوری اسلامی و اشکالاتی که در آمریکا به عنوان کشور دموکراتیک مطرح است، در آن به صورت شفاف بیان شد.

ملاقات با سران تعدادی از کشورها نشان از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران

وی اذعان کرد: در تداوم این سفر ملاقات‌هایی با سران تعدادی از کشورها انجام شد که نشان از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران توسط رئیسی دارد، خوشبختانه مواضع جمهوری اسلامی هر ساله در دنیا نسبت به سایر کشورهای دنیا و دشمنان ما قوی‌تر می‌شود و مورد استقبال جدی‌تر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم زاهدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس‌جمهور حداکثر بهره‌برداری را از سفر به نیویورک و حضور در مقر سازمان ملل انجام داد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: در ۲ سالی که آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور کشور پای‌کار هستند موفقیت‌های زیادی داشتند، نگاه وی ارتباط با تمام کشورها هست که در این راستا سفرهای زیادی به کشورهای منطقه و ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج‌فارس و عربستان داشتند، همچنین موفقیت‌هایی که در شانگهای و بریس کسب کردیم و موارد مشابه که همه این ها تهاجمی، خوب و زبان گویای انقلاب و نظام است.

وی گفت: سازمان ملل بهترین تریبونی است که می‌توان مواضع جمهوری اسلامی را از طریق آن شفاف به دنیا اعلام کرد.

نماینده مردم زاهدان در پایان از سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه قدردانی کرد و افزود: همت و تلاش به‌موقع این افراد مبنی بر شناسایی و دستگیری جاسوس‌های کشورهای مختلف که به ایران سفر می‌کنند جای تشکر دارد چرا که می‌توانیم در مبادلات از این زندانیان به عنوان یک اهرم قدرت برای مسائل سیاسی کشور بهره‌برداری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha