آیت‌لله رئیسی طبل رسوایی مدعیان حقوق بشر را در سازمان ملل به صدا درآورد+ فیلم

تهران - ایرنا - قاری و داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم گفت: آیت‌الله رییسی با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و بلند کردن قرآن، طبل رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین ساعت‌های بامداد چهارشنبه 29 شهریور دو ر هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرآن هنگام سخنرانی قرآن را به دست گرفت و به نمایندگان کشورهای جهان نشان داد و با محکوم کردن قرآن سوزی در کشورهای غربی گفت: قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند. سه رکن اساسی در قرآن، توحید، عدالت و کرامت انسانی است که تامین کننده سعادت بشر است. مگر قرآن چه فرموده است که کینه‌های مستکبرین و ارباب قدرت و ثروت را برانگیخته است؟ قرآن می‌فرماید ای بشر؛ ستم و تفرقه را نپذیر. با این رهنمود می ‎توان جهانی از کرامت و عظمت ساخت.

رئیسی معنای آیات قرآن را به گوش اعضای مجمع عمومی سازمان ملل رساند و گفت: قرآن از وحدت بشر می‌گوید و اینکه همه ساکنان زمین، همچون خواهر و برادرند و از یک پدر و مادر؛ قرآن انسان را نماینده خداوند، و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی، مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند؛ قرآن از حریم خانواده دفاع می‌کند و کودک را امانت خدا می‌داند؛ وفای به عهد و پیمان، راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی... آری اینهاست محتوای قرآن شریف. آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟

وی با تلاوت آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر خطاب به رییس نشست مجمع گفت: فَبَشِّر عِبادِ الذینَ یَستَمِعونَ القول فَیتبعونَ أحسَنَهُ (به بندگانم بشارت بده؛ همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند)... و چه چیزی بهتر از کلام پروردگار، می‌تواند انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف کند.

آیت‌لله رئیسی طبل رسوایی مدعیان حقوق بشر را در سازمان ملل به صدا درآورد

احمد ابوالقاسمی قاری پیشکسوت و داور مسابقات بین المللی قرآن روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: خدا را شکر می کنم در کشوری زندگی می کنم که نعمت تشیع و اسلام بزرگترین نعمت الهی است و این نعمت می تواند شامل حال یک بنده شود و سال هاست که مردم ما در راه دفاع از دین خدا رنج های بسیار دیدند و همواره در راه دفاع از قرآن کوشا بودند.

وی افزود: به عنوان یک ایرانی مسلمان از شخص رئیس جمهور تشکر ویژه می کنم که در مقابل چشم جهانیان نیز از این نکته غافل نبود و با بلند کردن قرآن به روی دستان خود بر این عقیده خود و مردم این کشور در دفاع از قرآن پافشاری کرد و طبل رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر را علیه اهانت به قرآن، این عمل شنیع و غیر اخلاقی به صدا درآورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha