اجرای طرح تابستانه مهارت در هشت مرکز آموزشی زنجان به پایان رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: اجرای طرح تابستانه مهارت در هشت مرکز آموزشی این استان به پایان رسید.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح بر اساس تفاهم نامه هفت جانبه کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا شد.

وی تصریح کرد: در کل مراکز آموزشی میزبان این طرح ۲ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۶۷۶ نفر معرفی شده از کمیته امداد و یک هزار و ۴۶۵ نفر از(دهک پنج و پایین‌تر) بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کارآموزان شرکت کننده در طرح تابستانه (بخش غیر دولتی) به تفکیک دهک درآمدی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ۲۱ آموزشگاه به تعداد ۲۲۷ نفر بوده است.

انصاری اضافه کرد: از این تعداد ۴۳ نفر از کارآموزان تحت پوشش کمیته امداد بوده و ۱۸۴ نفر از کارآموزان (دهک پنج و پایین‌تر) علاوه بر مدد جویان کمیته امداد در این طرح شرکت کرده‌اند.

انصاری در خصوص اهداف طرح تابستانه مهارت و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل، ابراز کرد: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه اعم این اهداف است.

به گزارش ایرنا، طرح تابستانه مهارت در بازده زمانی ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه اجرا برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha