کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با حضور وزیر کار افتتاح شد

ارومیه - ایرنا - کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با ظرفیت دریافت روزانه ۲۰۰ تن شیر با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این آیین افتتاح گفت: به بهره برداری رسیدن این کارخانه یکی از برکات سفر اول رییس جمهور به آذربایجان غربی است و در آن سفر دستورات لازم برای تکمیل طرح صادر شده بود.

سیدصولت مرتضوی افزود: تولید روزانه ۲۰۰ تن پودر شیر خشک در این کارخانه در دستور کار قرار گرفته که بستر جلوگیری از وابستگی را فراهم می کند و به اشتغال نیز کمک می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اشتغال مستقیم در کارخانه، تولید ۲۰۰ تن شیر خام نیز به یک مجموعه بزرگ دامداری نیاز دارد که در این حوزه هم اشتغالزایی قابل توجهی می تواند صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه تولید شیر در کشور صورت گرفته، استفاده از توان و تخصص داخلی برای جلوگیری از تولید برخی مواد اولیه و همچنین ساخت ماشین آلات بوده که اقدامی قابل توجه به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت پگاه ارومیه هم گفت: این استان با ۴۵ سال سابقه تولید و فرآوری شیر خام از آخرین تکنولوژی تخصصی روز در زمینه شیر برخوردار است.

فضل‌الله قریشی افتتاح کارخانه شیرخشک و محصولات پودری پگاه را فرصتی برای ارتقای سطح تکنولوژی در استان در زمینه شیر دانست و ادامه داد: این کارخانه شیر خشک یکی از مجهزترین کارخانه‌های این صنعت است که امروز در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زیربنای پنج هزار مترمربع در ۶ طبقه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با ۲۰۰ تن ظرفیت دریافت روزانه در این بخش، برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال و موفق در حوزه تولیدات لبنی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شب گذشته میهمان مردم ومسوولان آذربایجان غربی است که علاوه بر حضور در نشست های مختلف با فعالان حوزه های زیرمجموعه این وزارت خانه، این کارخانه را نیز افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha