مجوز «بازیگاه» آنلاین و یک هفته‌ای صادر می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون تنظیم‌گری و کسب و کار بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای گفت: این بنیاد برای افرادی که قصد راه‌اندازی بازیگاه (گیم نت) را دارند به صورت آنلاین از طریق ورود به درگاه ملی مجوزها و در مدت یک هفته مجوز می‌دهد.

علیرضا فراهانی روز پنجشنبه در حاشیه هشتمین جام قهرمانی بازیهای رایانه ای در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برای بازیگاه هایی که بازیهای ایرانی یا بازیهای سالم به لحاظ فرهنگی و مجاز را ارایه دهند، مجوز صادر کرده و امکان استفاده آنها از امکانات آموزشی و خدمات این بنیاد را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی صدور مجوزها برای بازیهای رایانه ای، بنیاد ملی بازیهای رایانه ای است، اظهار داشت: بازیگاهها افزون بر دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه می توانند از طریق ورود به درگاه ملی مجوزها، مجوز از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نیز دریافت کنند که از زمان فراهم شدن این امکان تاکنون ۱۵۰ نفر مجوز از بنیاد دریافت کرده اند.

معاون تنظیم گری و کسب و کار بنیاد ملی بازیهای رایانه ای بیان کرد: این بنیاد برای شرکتهای بازیساز نیز مجوز ثبت شرکت و نشر بازی را می دهد که در این زمینه تاکنون بیش از ۲۰۰ شرکت بازی ساز یا تیم تولیدکننده بازی در سطح کشور شناسایی شده و مجوز دریافت کرده اند.

فراهانی با اشاره به مسابقات سراسری بازیهای موبایلی ایرانی که به صورت مجازی همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است، افزود: بیش از ۱۹ بازی ایرانی در این دوره از رقابتها ارایه شده که یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت کرده اند.

نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در استان خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشتمین جام قهرمانی بازیهای رایانه ای همزمان با بازیهای موبایلی ایرانی در مشهد، بیان کرد: ۱۶۴ نفر مرد جوان از مشهد در این دوره از رقابتها در رشته "FIFA ۲۳" شرکت کرده اند که از روز گذشته در یکی از بازیگاه های شهر مشهد واقع در خیابان "سجاد" رقابت خود را آغاز کرده و به مرحله نهایی رسیده اند.

محمدرضا محمدی اظهار داشت: در مرحله پایانی این دوره از رقابتها سه نفر برگزیده و به مرحله کشوری هشتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران راه می یابند.

وی اضافه کرد: تعداد بانوان شرکت کننده در این دوره از رقابتها در مشهد به حد نصاب نرسید، لذا فقط با حضور آقایان برگزار شد، البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه هایی برای حضور بانوان در دوره های بعدی این مسابقات دارد که در این راستا مسابقات استانی بازیهای رایانه ای فجر در مشهد برگزار خواهد شد.

نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانه ای خراسان رضوی گفت: هم اینک مشهد از ۵۰۰ بازیگاه برخوردار است که مجوز خود را از اتحادیه صنف فروشندگان محصولات فرهنگی دریافت کرده اند، اما می توانند برای بهره مندی از امکانات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نسبت به دریافت مجوز از این بنیاد نیز اقدام کنند.

محمدی شمار شرکتهای بازی ساز در خراسان رضوی را چهار شرکت ذکر و بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نیمه دوم امسال حداقل یک نشست آموزشی برای شرکتهای بازیساز برگزار خواهد کرد.

مرحله استانی مسابقات هشتمین جام قهرمانان «بازیهای ویدیویی» بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه در یکی از مراکز بازیهای رایانه‌ای مشهد آغاز شد و با معرفی برگزیدگان پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.

 «بهزاد الهی، کوشا تاج بخش و علی اکبر فراهی» در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha