۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۱۸
کد خبر: 85235076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دفاع مقدس تداعی‌گر ایثار و پایداری

۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۱۸
کد خبر: 85235076
هفته دفاع مقدس تداعی‌گر ایثار و پایداری

شیراز-ایرنا- دفاع مقدس با پایمردی ها و ایثارگری هایرخ داده شدا در این دورانوهشت ساله گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت می‌توانند از آن استفاده کنند،

به گزارش خبرنگار ایرنا، انگار همین دیروز بود که عشق روی کیسه‌های شنی مبعوث شد و جنگ نارنجک‌ها پُشت دروازه خرمشهر به خون نشست؛ جنگی که یادآور هشت سال شهادت و شجاعت است؛ هشت سال میدان‌داریِ قیام و عروج که در نهایت مملو از عطر و بوی شهادت و تبدیل به دفاعی از جنس ایستادگی شد.

هفته دفاع مقدس تداعی‌گر ایثار و پایداری

هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدس

آن سال‌ها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود؛ خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست نااهلان بیفتد.

حالا به پاس آن دوران،۳۱ شهریور تا ۶ مهر در تقویم رسمی کشور به نام هفته دفاع مقدس مزین شده است؛ هفته‌ای که یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد.

هر ساله در این هفته برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان برگزار می‌شود.

پیش بینی یک هزار و ۱۸۶ برنامه در سراسر کشور

امسال هم این برنامه‌ها در گوشه گوشه کشور اجرا خواهد شد.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس امسال یک هزار و ۱۸۶ برنامه در سراسر کشور اجرا می‌شود که این برنامه‌ها در پنج هزار و ۹۰۰ فعالیت تعریف شده که به تفکیک سازمان‌ها برنامه‌ها مشخص است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین اعلام کرد: رونمایی از ۴۴۴ کتاب و ۱۱۷ کتاب صوتی، تولید و پخش ۸۲ نماهنگ، برگزاری هزار و ۳۱۴مراسم تکریم رزمندگان و ایثارگران و یادبود شهدا، برپایی ۴۲۹ نمایشگاه آثار هنری و برگزاری ۳۲۷ نشست تخصصی، برگزاری ۱۰۹ شب شعر و خاطره و ۲۴ نمایش و تئاتر خیابانی از سایر برنامه‌های پیش‌یینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

برگزاری ۶٠٠ برنامه در شیراز

در استان فارس و شهر شیراز هم تدابیر بسیاری برای برگزاری این برنامه‌ها اتخاذ شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز که معتقد است هشت سال دفاع مقدس صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، درباره برگزاری این برنامه‌ها اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می‌توانند از آن استفاده کنند، و آن را استخراج، مصرف و بر آن سرمایه‌گذاری کنند.

سرهنگ پاسدار مسلم محمدی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد.

محمدی افزود: یکی از برکات دفاع هشت ساله، همین پیشرفت‌های علمی و ساخت دقیقترین ابزارهاست که با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای آنها را به دست آوردیم و جزو دستاوردهای ملت ایران شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال ١۴٠٢، گفت: بیش از ۶٠٠ برنامه در این هفته به همت همه رده‌ها از قبیل پایگاه‌ها، حوزه‌های محلات، بسیج دانش‌آموزی، حوزه‌ها و کانون‌های اقشاری و ادارات برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های شاخص و عمومی

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با بیان اینکه برنامه‌ها به صورت شاخص و عمومی برگزار می شود، افزود: برگزاری یادواره شهید جاسب رضایی به‌ مناسبت سالروز شکست حصر آبادان همراه با زنگ مقاومت، یادواره سلاله های آسمانی، خدمت مومنانه(خدمات پزشکی)، نمایشگاه‌های تخصصی، مسابقات قرآنی، کتابخوانی، مقاله نویسی ، نشست‌های بصیرتی و سوادرسانه‌ای و شب شعر دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های شاخص این ناحیه است.

هفته دفاع مقدس تداعی‌گر ایثار و پایداری

سرهنگ پاسدار محمدی در خصوص برنامه‌های عمومی، اظهار کرد: برپایی غرفه کودکان، غبارروبی مزار مطهر شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، تولید محتواهای فضای مجازی، مسابقات ورزشی و کوهنوردی، اجرای گروه‌های سرود، پیاده روی خانوادگی، دوره‌های آموزش هنری، اهدای جهیزیه و سیسمونی و لوازم تحریر به خانواده های نیازمند برخی عناوین عمومی بیش از ۶٠٠ برنامه‌ رده‌های سپاه ناحیه ثارالله (ع) است.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در دفاع مقدس تأثیرگذار بوده است، گفت: برنامه‌هایی همچون نمایشگاه‌ با موضوع نقش زنان در تمام جنگ‌ها، مراسم تجلیل با حضور زنان کمک رسان پشت جبهه‌ها، مراسم معنوی زنان و مادران شهدا و آئین تجلیل از بانوان ایثارگر در طول این هفته برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha