۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85235101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین نوای دف نوازان ایران در روستای گردشگری هشمیز سنندج +فیلم

سنندج- ایرنا- همایش دف نوازان ایران امروز پنجشنبه به مناسبت ماه مولود پیامبر اکرم (ص) با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در روستای گردشگری «هشمیز» سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز ماه ربیع الاول، در اقصی نقاط کردستان مراسم های مولودی و دف نوازی برگزار می شود و این برنامه ها در دوازدهم این ماه به اوج خود می رسد.

مراسم های مولودی از گذشته های دور تاکنون به صورت مردمی برگزار شده و چند سالی است برخی از ادارات فرهنگی هم اقدام به اجرای جشنواره ها و همایش های دف نوازی در این ماه مبارک کرده اند.

اطلاع رسانی همایش دف نوازان ایران با حضور گروه های دف نوازی از استان های مختلف کشور و احسان یاسین خواننده ای که با برنامه عصر جدید شناخته و مشهور شد، موجب حضور گردشگران و مهمانان زیادی شده بود.

این مراسم هم مانند بسیاری از برنامه های دیگر نقاط قوت و ضعف فراوانی داشت و تاخیر طولانی در برگزاری برنامه کام شرکت کنندگان را تلخ کرد.

سختی مسیر و نبود جای پارک برای خودروها به دلیل توپوگرافی منطقه و نبود جاده مناسب از جمله مشکلاتی بود که نه تنها مهمانان بلکه مردم روستاها هم از آن گلایه مند بودند.

طنین نوای دف نوازان ایران در روستای گردشگری هشمیز سنندج +فیلم

واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری به مردم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم و عذرخواهی بابت تاخیر در اجرای این برنامه اظهار کرد: امروز شاهد حضور دف نوازان و مهمانانی از سراسر کشور هستیم و به نوعی گنجینه ای از اقوام ایرانی در این مراسم گردهم آمدند.

علی اصغر دریایی بیان کرد: به عنوان خادمان فرهنگی مردم استان ۲ راهبرد مهم را در اجرای برنامه ها دنبال می کنیم یکی از آنها تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در شهرها و روستاها است.

وی ادامه داد: راهبرد دیگر ما واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری به مردم است و خوشبختانه گروه های مردمی هم پای کار هستند و بخوبی برنامه ریزی و هماهنگی ها را انجام می دهند.

تهیه کلیپ احسان یاسین در هشمیز

منصور مرادی سرپرست گروه دف نوازان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰۰ نفر دف نواز و حدود ۴۰۰ نفر همراه این افراد هم برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال زیادی از این مراسم کردند، اضافه کرد: چنین برنامه ای در سال های گذشته هم در دیگر روستاهای منطقه اورامانات به دلیل معماری پله کانی آن برگزار شده است و امسال تصمیم گرفتیم آنرا در روستای گردشگری هشمیز از توابع بخش سیروان سنندج اجرا کنیم.

مرادی یادآور شد: این برنامه شامل ۲ بخش است یک بخش اجرای دف نوازان و بخش دیگر هم مربوط به تهیه کلیپی با عنوان «مصطفی گیان» با صدای احسان یاسین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha