۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85235196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ کیلومتر از طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان لوله‌گذاری شد

سنندج- ایرنا- َاستاندار کردستان گفت: خط انتقال آب از سد قوچم به شهر دهگلان ۲۵ کیلومتر طول دارد که ۱۶ کیلومتر آن لوله‌گذاری و ۲۱ کیلومتر نیز کانال‌کنی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جریان بازدید از خط انتقال آب از سد قوچم به شهرهای دهگلان و قروه اظهار کرد: این پروژه‌ یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی استان و حتی وزارت نیرو است که با جدیت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف با وزیر نیرو تصمیمات خوبی برای اجرای این طرح گرفته شد که در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد، افزود: با وجود همه مشکلات، این طرح از نظر اجرایی، هماهنگی و انسجام خوبی به ویژه در دهگلان دارد.

استاندار کردستان دغدغه اصلی پیمانکاران را بحث منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: از محل ماده ۵۶ تسهیلات بانکی با ضمانت دولت، پیگیری های خوبی صورت گرفته است.

زارعی کوشا یادآور شد: امروز عملیات اجرایی از سمت قروه به دهگلان نیز آغاز می شود تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قرار است از طریق سد قوچم، ۳۲.۷ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان های دهگلان و قروه تامین شود.

پرویز اوسطی با بیان اینکه ۲ فاز خط انتقال آب سد قوچم به دهگلان و قروه اجرا شده و فاز سوم ۶۱ کیلومتر پیشرفت دارد، افزود: برای اتمام پروژه سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید هر چه زودتر مشکل تنش آبی این شهرستان‌ها برطرف شود.

سامانه انتقال آب از سد قوچم سالیانه بیش از ۳۳ میلیون مترمکعب از نیازهای آبی شهری و صنعت در دشت قروه – دهگلان را تامین می‌کند.

سامانه انتقال آب از سد قوچم با طول بیش از ۸۶ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ ۳۶۰ متر از سد قوچم آغاز می‌شود و پس از رسیدن به شهر دهگلان با حرکت به سمت شهرهای قروه و دزج ، نیاز آبی شهرها و روستاهای موجود در دشت قروه دهگلان را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha