آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیازهای جامعه است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در گذشته آموزش‌های این نهاد بیشتر سنتی بود و با نیاز جامعه و بازار کار همخوانی نداشت اما امروز این آموزش‌ها مبتنی بر نیاز جامعه و بازار کار است.

به گزارش ایرنا، «عابدین خرم» عصر پنجشنبه در همایش مدیران ستادی و استانی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تبریز گفت: آموزش‌های این سازمان همه استان را تحت پوشش قرار داده است و نیروهای آموزش دیده در این سازمان امروز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بی‌نظیرترین استان از نظر حضور واحدهای صنعتی بخش خصوصی در کشور است، گفت: ۹۰ درصد صنعت و واحدهای تولیدی این خطه مربوط به بخش خصوصی هستند و این ظرفیت بسیار بزرگی برای اقتصاد استان است.
خرم ادامه داد : یکی از نیازهای اساسی بخش خصوصی در استان نیروی متخصص آموزش دیده است که امروز خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده بخش زیادی از این نیرو تامین شده است.
وی افزود : در بازدیدی که رئیس جمهور از چهار خط تولید تراکتور در تبریز داشت این امر به وضوح مشهود بود که ثمره شیرین آموزش فنی و حرفه‌ای است.
خرم ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای موفق، آینده نگر در حوزه اشتغال و تکمیل کننده است که امیدواریم نتیجه تلاش‌های این سازمان بهره‌وری بیشتر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha