شهروندان موضوع کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها را به اتاق اصناف شهرکرد گزارش دهند

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق اصناف شهرکرد گفت: شهروندان در صورت مشاهده کم‌فروشی، گران‌فروشی، نصب نکردن قیمت کالا و سایر تخلفات واحدهای صنفی، موضوع را به اتاق اصناف گزارش و پیگیر شکایت باشند.

به گزارش ایرنا، با توجه به رونق بازار فروش نوشت‌افزار، کیف و کفش مدارس برخی از شهروندان نسبت به قیمت متفاوت این اقلام گلایه داشتند و پیگیر نظارت بیشتر بر بازار بودند.

رییس اتاق اصناف شهرکرد روز جمعه در گفت و گو ایرنا با اشاره به تشدید نظارت‌های اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه‌های متولی بر بازار استان از برخورد قاطع با اصناف متخلف خبر داد و افزود: حفظ و احقاق حقوق شهروندان از مهمترین وظایف اتاق اصناف است.

محمود حبیبیان به نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر شهروندان می‌توانند شکایت خود را به اتحادیه مربوطه اعلام کنند و از این طریق پرونده تشکیل می‌شود و اتحادیه موظف است موضوع را ظرف مهلت ۲ روز کاری رسیدگی و به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون رسیدگی به شکایات ، موظف است ظرف حداکثر سه روز کاری شکایت دریافتی و نظر کمیسیون را مورد بررسی قرار دهد و در صورت احراز نشدن تخلف واحد صنفی مورد بحث، پرونده را مختومه اعلام کند.

رییس اتاق اصناف شهرکرد تصریح کرد: اما در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی به رای کمیسیون، پرونده از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha