۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85235553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتدار امروز و قرارگیری در هندسه قدرت جهان ثمره دفاع مقدس است

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و نیز رشادت های دوران دفاع مقدس، قدرتهای شرق و غرب مقابل ایران اسلامی زانو زدند.  

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح گیلان در رشت اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سلطه گران، جهان را به ۲ قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند اما انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل موجب شد ایران از تئوری نظام سلطه خارج شود.

وی افزود: امروز نیز اقتدار و سربلندی در سراسر جهان برای ایران اسلامی ایجاد شده که اقتدار با پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد و در دوران دفاع مقدس تقویت شد تا امروز در جهان جایگاه عزت باشیم.

وی ادامه داد:آمریکا که قبل از انقلاب پشتیبانی و حمایت همه جانبه ای از رژیم پهلوی داشت بعد انقلاب هیچ توطئه و دشمنی بر علیه ایران اسلامی دریغ نکرد حتی باعث شد تا صدام به ایران حمله کند و همه نوع تحریم و محدودیت و فشارهای حداکثری را برای سقوط و نابودی انقلاب اسلامی به کار بست اما این انقلاب و نظام با اقتدار مسیر عزت و استقلال خود را طی کرده و می کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی اضافه کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب مقابل قدرتهای شرق و غرب ایستاد و شاهد بودیم که این قدرتها مقابل ایران زانو زدند و هم اینک نیز شاهد افول آمریکا هستیم و نمود آن را در برخورد مستقیم با نیروهای آمریکایی شاهدیم.

دریادار کاویانی بیان کرد: ما شاهد فرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان بودیم و با توجه به اینکه آنان انبوهی از تجهیزات را برای فشار آوردن به ایران در افغانستان مستقر کرده بودند، اما همه این آنها را جا گذاشتند و فرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: چند روز گذشته نیز وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که جهان از تک قطبی خارج شده اما نمی توانند دلیل آن را اعلام کنند چون علت واقعی این امر ایران و انقلاب اسلامی است.

ایستادگی رزمندگان و ملت ایران با دست خالی مقابل همه قدرتهای جهان

جانشین فرمانده نیروی دریایی به دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: همه دنیا در دفاع مقدس جمع شدند تا نظام مقدس ایران اسلامی را ساقط کنند اما رزمندگان و ملت ما با دستان خالی اما ایمانی محکم و اراده ای آهنین مقابل آنان ایستادند.

وی گفت: رژیم بعث در ابتدای جنگ تحمیلی با ۴۰۰ هواپیما به خاک مقدس ما حمله کرد اما در پایان جنگ ۷۰۰ هواپیما، چهار هزار تانک و یک میلیون سرباز دراختیار که خود نشان می دهد همه کشورها به رژیم بعث کمک می کردند، خاک سرزمینمان را ترک کرد.

دریادار کاویانی افزود: در دوران دفاع مقدس رژیم بعث حدود ۲۰ هزار کیلومتر از خاک ما را تصرف کرده بود اما رزمندگان و ملت ما با دستان خالی، آنان را از مرزها خارج کردند و حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی را به دشمن ندادند و امروز شاهدیم که اثری از صدام و صدامیان نیست.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین آثار دوران دفاع مقدس، اقتدار امروز ما است که در هندسه قدرت قرار داریم و در همه زمینه ها پیشرفت شگرفی کرده ایم و در همه امور ۱۱ برابر متوسط جهانی پیشرفت داریم.

وی اضافه کرد: ما دومین تولیدکننده پهباد رادارگریز دنیا هستیم و در بخش موشکی، علم و فن آوری و سایر موارد از قدرتهای برتر جهانیم که همه این پیشرفتها مرهون دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی در خاتمه بیان کرد: امروز دیگر ایران منزوی نیست و هر اتفاقی که در منطقه بیفتد، یک طرف آن باید ایران باشد و ابرقدرتی هستیم که ملتهای مظلوم جهان را از زیر بار مستکبران نجات خواهیم داد.

در مراسم رژه نیروهای مسلح گیلان در رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی این استان نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha