رهبری، مردم و نیروهای مسلح رمز پیروزی در دفاع مقدس است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رهبری امام خمینی(ره) و حضور گسترده مردم در کنار اقتدار نیروهای مسلح رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس بود و به ایران اسلامی عزت بخشید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که با حضور مسوولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی همزمان با سراسر کشور برگزار شد، افزود: تمامی جهان کفر و زیاده خواهان در جنگ تحمیلی در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند و با ظرفیت نظامی زیاد سعی در شکست اراده مردم در دفاع از اسلام داشتند.

وی با بیان اینکه رمز و مولفه های قدرت ایران در جنگ تحمیلی را باید شناخت تصریح کرد: رهبری ولی فقیه آگاه به زمانه، شجاع و مدبر مهمترین مولفه این پیروزی بود و امت ما ایشان را جانشین امام عصر(عج) می دانستند و از رهنمون های امام خود پیروی می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: زمانی که امام راحل پیامی را صادر می کرد، نیروهای مسلح با اقتدار پیش می رفتند و در مقابل دشمن می جنگیدند و معادلات آنها را بر هم می زدند.

رهبری، مردم و نیروهای مسلح رمز پیروزی در دفاع مقدس است

وی ادامه داد: خیلی از اتاق های اندیشه ورز دشمن دسیسه می کردند ولی با اخمی از امام راحل تمامی نقشه های آنها از بین می رفت.

حجت الاسلام نوری، پشتوانه مردمی را دیگر مولفه پیروزی دفاع مقدس دانست و گفت: بسیج از دل همین مردم شکل گرفت و همگان در کنار یکدیگر منسجم شدند و دشمن را شکست دادند و مسوولان باید قدردان ایثارگران و شهدا باشند.

وی افزود: نیروهای مسلح شجاع و مکتبی از دیگر مولفه های پیروزی بود و این نظامیان امروزه نیز تجهیز شده اند و با اعتقاد و بصیرت در میدان حضور دارند.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: نیروهای مسلح در هر مکان که نیاز باشد از جبهه مقاومت دفاع می کنند و با این اقتدار است که نظام به پیروزی رسیده است.

رهبری، مردم و نیروهای مسلح رمز پیروزی در دفاع مقدس است


استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: زبان از بیان شهامت شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس قاصر است و ملتی که در مقابل آنها زانو می زد اینک به برکت نظام جمهوری اسلامی به عزت دست یافته است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: طاغوتی که سعی داشت تا غرب گرایی و بی بندوباری را در کشور ترویج دهد با حرکت امام راحل و مردم شکست خورد و ایران اسلامی را به سمت عزت پیش برد.

وی ادامه داد: ملت ایران بعد از انقلاب جایگاه و اقتدار خود را پیدا کرد و با ارتش ۲۰ میلیونی در برابر دشمنان ایستاد و امروز با همین ارتش در برابر هجمه های اقتصادی و فرهنگی ایستادگی می کند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ولایتمداری، ایمان و اقتدار مردم بسترساز ظهور مهدی موعود(عج) خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز ایران با تمامی توطئه ها مقابله کرده و در عزت و اقتدار قرار دارد و خراسان شمالی نیز با همین اراده به سوی توسعه حرکت خواهد کرد.

۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد و از این تاریخ به مدت یک هفته به نام "دفاع مقدس" نامگذاری شده است.

خراسان شمالی سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵ هزار رزمنده از این استان در عملیات ها حضور داشتند.

تعداد ایثارگران خراسان شمالی ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha