نیروهای مسلح اعتماد ملت ایران را پاس می‌دارد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه، نیروهای مسلح اعتماد ملت ایران و مقام معظم رهبری را پاس می‌دارد، گفت: امنیت اتفاقی نیست و این مولفه مهم با تلاش جهادی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر «محمدیوسف خوش قلب» روز جمعه در آیین رژه نیروی‌های مسلح استان مرکزی در اراک، افزود: امنیت همه چیز یک کشور است، اگر امنیت نباشد علم، اقتصاد و راحتی نیز وجود ندارد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با ایثار، راه آرامش و ایستادگی در مسیر مقاومت را برای ما هموار کرد و با ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان کشوری و لشکری، دفاع همیشگی از هویت، آرمان‌های دینی و ملی را در قلب‌های ما به جریان انداخت.

وی، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس اوج ایثار و تحقق عینی اسلام ناب محمدی(ص) در سال‌های تشکیل اولیه نظام بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از باشکوه‌ترین انقلاب‌های قرن بود و آنچنان این انقلاب مهم است که با مرجعیت حضرت امام راحل و حضور ملت حزب الله در نادیده گرفتن طاغوت و استقلال ایران به نتیجه رسید.

امیر خوش‌قلب افزود: یکی از اقشار موثر در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح به ویژه ارتش بود، انتظار شاه این بود که ارتش در اختیار خود باشد و از پهلوی حمایت کند اما حضور نیروهای انقلابی در آن زمان و ارتباط صمیمانه آنها با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی معاملات را به نفع انقلابیون تغییر داد.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح از ابتدا مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری بودند و از ابتدای انقلاب در نگاه حکیمانه و مهرورزانه ایشان عزت بیشتری پیدا کرد، نیروهای مسلح بارها و بارها مورد تمجیبد ایشان قرار گرفتند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود با پیشکسوتان نیروهای مسلح فرمودند، قدر نیروهای مسلح را بدانید، نیروهای مسلح ما در دوران جنگ تحمیلی تلاش کردند و فداکاری در بخش‌های مختلف داشتند، نیروهای مسلح جزو نوامیس حتمی در جامعه هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مردم بدانند نیروهای مسلح دارای ویژگی‌های بارزی هستند و این ویژگی‌ها سبب رشد این نیرو در مقاطع حساس قبل از انقلاب و در آستانه انقلاب شد، به ویژه در زمان طرح کودتای آمریکا و تا تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ حرکتی موج‌آفرین ایجاد و مسیر پیروزی انقلاب را هموار ساخت.

امیر خوش قلب افزود: مردمی بودن، بصیرت و هوشیاری، معنویت، محوریت بودن، حفظ وحدت، همکاری و همیاری با یکدیگر و پشتیبانی از مردم و خدمتگذاری به مردم، از جمله ویژگی‌های نیروهای مسلح است.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل دیگری به خود گرفت، نیروهای مردمی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند و اولین کینه‌توزی دشمن زخم خورده از انقلاب در کردستان، ترکمنستان، آمل، سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان کلید خورد و نیروهای مسلح آنها را دفع کردند و آتش فتنه‌ها را یکی پس از دیگری خاموش و خوشحال بودند که ایران اسلامی یکپارچه مانده و خاک آن به یغما نرفته است.

وی بیان کرد: در این زمان فتنه‌گری دیگری به پا شد، رژیم عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ به حمایت استکبار جهانی، جنگ را علیه ایران آغاز کردند، استکبار جهانی به خیال خود به دنبال تکه کردن ایران از خوزستان تا شمال غرب از اروند تا خلیج فارس بود تا کشور را چپاول نماید اما نتوانست، هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت نیروهای مسلح به پایان رسید و خون هزاران صیادها، همته‌ها، باقری‌ها، کلاهدوزها، جهان آراها و دیگر شهیدان عزیز، بهای این زفرمندی و پیروزی بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، جنگ تمام شد اما یک وجب از خاک میهن اسلامی، با از خود گذشتی نیروهای مسلح به دشمن داده نشد، افزود: در دوران سازندگی شاهد حضور همه‌جانبه نیروهای مسلح بودیم و امروز کشور در تجهیزات نظامی روزآمد دنیا و بی‌نیاز از بیگانگان است، برخی از فریب خوردگان می‌گویند تجهیزات نظامی ایران در سالهای اخیر غیر واقعی بوده اما امروز فریاد این فریب خوردگان بلند است که چرا پهباد، ناو شکن و موشک ایرانی و هزاران چراهای دیگر از سوی دشمن از روی عجز و ناتوانی است.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح در همه عرصه‌ها و رفع مشکلات حضور داشته و دارند و این نیرو از آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده و محبوبیت آنها در چشم ملت و رهبر فرزانه انقلاب هر روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح با صلابت بیشتر و ولایتمداری در خدمت نظام انقلاب اسلامی و مردم است و سد مقاوم در مقابل دشمن و قلب رئوف برای ملت است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروهای مسلح در تولید تجهیزات خودکفا، در تولید علم پرتوان، در فرهنگ و باور و مکتب اسلامی درخشان و در روحیه فدایی ملت صادق هستند و با مدد و روحیه جهادی نیروهای مسلح سراسر مرزهای میهن در مقابل هر هجمه دشمن ایمن است و آسمان ایران از هر گزنده و پرنده‌ای آسوده است و مرزهای آبی کشور حریم نفوذ ناپذیر است و امروز از مستشاران نظامی در نیروهای مسلح خبری نیست.

خوش قلب اظهار کرد: امروز نگاه ما به دستان دشمنان نیست و تانک‌های ما با نام و نشان ملی ذوالفقار و کرار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه، ناوها و ناوشکن‌های ایرانی زبانزد دنیا است، عنوان کرد: دشمن از اتفاقات مبارک هراسان است، از توانایی نیروهای مسلح در مسیر خدمت به مردم ناخرسند است، از شیران روز و زاهدان نیروهای مسلح ناراحت است، از الگوهایی همچون شهید صیاد شیبرازی، حاج قاسم سلیمانی، باکری و بسیاری از شهدای پر افتخار دیگر در نیروهای مسلح نگران است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دشمن در تمام ۴۴ سال گذشته، لحظه شماری می‌کند و منتظر یک روز بوده تا بتواند نیروهای مسلح نظام مقدس ایران را تضعیف کند اما زهی خیال باطل، چراکه نیروهای مسلح قوی‌تر از همیشه جان بر طبق اخلاص گذاشته و با فرماندهی کل قوا تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند و در صورت لزوم به آنها پاسخ دندان شکن می‌دهد.

امیر خوش‌قلب افزود: امروز دوران دفاع مقدس افتخار کشور و نظام مقدس ایرانی تبدیل شده و در اوج اقتدار قرار دارد و شعار «ما می‌توانیم» سرلوحه امور است.

وی بیان کرد: کشور و نیروهای مسلح در اوج خودکفایی قرار دارد و ناوهای تمام ایرانی به دور دنیا می‌روند و موشک‌های ما با دقت تمام دشمنان را از دور دست مورد هدف قرار می‌دهند، خلیج فارس دیگر محل جولان ناوهای بیگانه نیست، قدرت دفاع و بازدارندگی کشور الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است و رژیم کودک کش اسرائیل ناتوان‌تر از گذشته شده و این نشان از اقتدار فرزندان ملت در نیروهای مسلح است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت بصیر ایران می‌داند که امنیت اتفاقی نیست، بلکه جهادی است و با جهاد می‌توان به امنیت پایدار رسید و این امنیت را به مردم تقدیم کرد.

امیر خوش‌قلب افزود: ملت بدانند نیروهای مسلح در مقابل هر دشمن و در کوتاه‌ترین زمان و طوفانی‌ترین پیام ایران را مخابره می‌کند.

همزمان با آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آیین رژه نیروهای مسلح استان مرکزی روز جمعه با حضور معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسئولان استانی، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم، در اراک برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha