امام جمعه اردبیل: اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح مایه عزت و افتخار ملی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقتدار و توانمندی هرچه بیشتر نیروهای مسلح مایه عزت و افتخار ملی ماست.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز جمعه در رژه حماسه نیروی نظامی و مسلح استان اردبیل به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی بین‌المللی، داشتن قدرت نظامی پویا و بالنده را برای اقتدار منطقه‌ای و جهانی کشور ضروری شمرد و بر توانمند شدن نیروهای مسلح و به روز کردن توان رزمی و دفاعی کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی آرمانی است، گفت: برای رسیدن به این آرمان هزینه‌های سنگین و آرمانی نیز متحمل شدیم بنابراین برای تداوم مسیر باید آرمانی فکر و عمل کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به لزوم انتقال تجربیات و خاطرات رزمندگان اسلام به نسل‌های پیش رو پرداخت و افزود: بازخوانی وقایع دفاع مقدس و بهرمندی از تجربیات رزمندگان اسلام در واقع پرورش دهنده نسل حماسی برای تداوم راه شهدا است.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه دفاع مقدس تا ابد از خاک این کشور صیانت کرده است، ادامه داد: امروز دشمنان با تمام وجود درک کرده‌اند که ملت ایران ملتی آرمانی و خستگی ناپذیر هستند که در پرتو ولایت فقیه تا آخرین نفس در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه اردبیل همچنین بر لزوم امیدآفرینی در جوانان اشاره کرد و گفت: امروز باید نسل جوان و نوجوان ما بداند که در دوران دفاع مقدس جوانان هم سن و سالشان از بیش از ۳۰ کشور جهان اسیر گرفتند و این خود گویای اهمیت کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی به شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جهان متوجه شده است که شعارهای انقلاب ما، گم شده بشریت است و این عزت و افتخار را مدیون شهدا هستیم.

دفاع مقدس آئینه تمام عیار وحدت و مقاومت ملت ایران است

سردار غلامحسین محمدی اصل ، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این آئین ، دفاع مقدس را آئینه تمام عیار وحدت و مقاومت ملت ایران در برابر تهاجم خارجی دانست و گفت: همان روحیه سلحشوری و ایستادگی همچنان در جسم و جام ملت بزرگ ایران متبلور است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران ثابت کرده است که همواره پای آرمان‌ها و ارزش‌های ملی و مذهبی خود ایستاده است و هرگز در صیانت و پاسداری از دین و میهن کوتاه نخواهد آمد.

سردار محمدی اصل افزود: دفاع مقدس ثروت و سرمایه گرانسنگ و گرانقدری برای نسل امروزی و نسل‌های آینده است که استفاده از این گنجینه ارزشمند نه تنها باعث کاهش تاثیر آن نمی‌شود بلکه باعث افزایش این گنجینه تاثیربخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه حماسه‌های این دوران باعث افزایش غرور ملی مردم ایران شد، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع به حق ملت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف، همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثارو پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.

این رزمنده دوارن دفاع مقدس بیان کرد: واقعیت‌های دفاع مقدس باید همواره از خطر تحریف دشمنان و بدخواهان مصون بماند و برای نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ ناب دفاع مقدس برای نسل کنونی و آیندگان بازگویی و بازخوانی شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه‌های سرداران دلیر خود در جبهه‌های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل و تکریم نمایند.

امام جمعه اردبیل: اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح مایه عزت و افتخار ملی است

در این آیین نیروهای نظامی و مسلح در اردبیل به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با رژه حماسی و غرورآفرین و به حرکت در آوردن به روزترین تجهیزات زرهی و رزمی اقتدار خود را برای صیانت از دین و میهن به نمایش گذاشتند.

محل رژه دشمن شکن نظامیان اردبیل میدان ارتش بود که سال‌هاست این برنامه از این محوطه تا ایستگاه سرعین اردبیل برگزار می‌شود.

در این مراسم ضرباهنگ قوی و پاهای استوار سربازان و فرماندهان یگان‌های نظامی خلوت شهر را تا فرسنگ‌ها متوجه خود کرد و هر بیننده‌ای نوای روح‌بخش گروه موزیک را که ملودی‌هایش یادآور عملیات‌های بیت‌المقدس و والفجر بود در دل خود زمزمه می‌کرد.

پیر و جوان و زن و مرد اقشار مختلف مردم از دور و نزدیک برای تماشای رژه حضور یافته بودند و برنامه با آرامش و شکوه خاصی ترتیب یافته بود ، در کنار سربازان و فرماندهان آراسته به لباس‌های رزم، گروهان نمونه حوزه مقاومت ۲ بسیج خواهران اردبیل نیز عزم و اراده آهنین بانوان و دختران این استان را در حفاظت از کیان اسلامی و پشتیبانی بی‌قید و شرط از نظام اسلامی نشان می‌داد.

چپ و راست خیابان محل رژه به پرچم‌های میهن عزیزمان و پارچه نوشته‌های حاوی پیام های انقلابی مزین شده بود و گویی باران صبحگاهی گذرگاه خودروها، موتورسواران و زیرپای سربازان و فرماندهان را آب و جارو کرده بود.

مسئولان ارشد و اعضای شورای تامین استان بر فراز جایگاه استقرار یافته بودند و به محض صدور دستور اجرای رژه، همه قیام کرده و از حرکت دسته‌ها و گروه‌های نظامی که از مقابل جایگاه مسئولان، کلام‌الله مجید و تمثال مبارک امام امت گذر می‌کردند، سان می گرفتند.

همزمان با این حرکت‌ها، مارش و آهنگ نظامی فضای مراسم را آکنده بود و مجری برنامه با صدای کوبنده، شعارهایی را به فراخور گذر یگان‌ها فریاد می‌زد.

جمعی از والدین و خانواده‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس نیز پایین تر از جایگاه بر روی صندلی‌ها نشسته بودند و رژه نیروهای مسلح اردبیل را از نزدیک نظاره می‌کردند و موتورسواران با لباس‌های مخصوص و کلاه‌های مختص عملیات‌های نظامی از مقابل جایگاه عبور می‌کردند.

خبرنگاران نیز از هر فرصت و فضایی استفاده کرده و برای لحظاتی لابلای خودروها و موتورها حضور می‌یافتند تا لحظه‌های نابی از رژه را شکار و ثبت کنند.

امام جمعه اردبیل: اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح مایه عزت و افتخار ملی است

این برنامه روز نخست هفته دفاع مقدس بود و جای جای استان اردبیل در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع و بانشاط خواهد بود ، به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و عمرانی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان تدارک دیده شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است ، مردم این استان سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲۰ شهید جاویدالاثر ، یک‌هزار و ۲۵۹ آزاده، بیش از۱۰ هزار جانباز و۱۰ شهید مدافع حرم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha