۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85235758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای بدن ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از انتقال پیکر چهاردهمین ایثارگر از این استان در سال ۱۴۰۲ به تهران جهت اهدای اعضای بدن به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: زنده‌یاد فرزاد پیرزاده مجنده، ۲۰ ساله، اهل و ساکن روستای مجنده شهرستان مشگین‌شهر در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل بستری شده بود.

وی افزود: با وجود مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده بیمار متوفی، بامداد روز پیکر او جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

به گفته دکتر علی محمدیان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زیرساخت اهدای عضو در این استان وجود ندارد و پیکرهای بیماران برای تشریح اعضا به تهران منتقل می‌شود و جا دارد امکانات لازم برای این کار در خود استان فراهم شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha