۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85235789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: مسوولان به نگرانی های مردم بیشتر توجه کنند

نوشهر- ایرنا- امام جمعه شهرستان نوشهر گفت : مسوولان لازم است به نگرانی های مردم و جامعه بیشتر توجه و برای حل آن ها تدبیر کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود : برخی از نگرانی های مردم مربوط به معیشت است، در هر حال تا آنجا که در اختیارات مسوولان استان و شهرستان هست برای رفع آن تدبیر کنند، نظارت بیشتری نسبت به بازار داشته باشند.

وی اظهارداشت : اگر چه مسوولان از سطوح کشوری تا پایین ترین رده برای رفع مشکلات مردم تلاش های فراوانی می کنند اما ضروری است بیشتر به مباحث جامعه توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد : بخش دیگری از نگرانی مردم مربوط به نوع مدیریت ها در ادارات می شود که در هر حال لازم است دلسوزی ها بیشتر بشود و توجه به مراجعه کنندگان نیز بیشتر بشود.

خطیب جمعه نوشهر با بیان این که مشکلات قابل حل است، گفت : رهبر معظم انقلاب فرمودند من با اطمینان می گویم با توجه به فرهنگ دفاع مقدس و اعتماد و اتکا به زحمت های جوانان ما در آن روز، امروز هم جوانان می توانند همه مشکلات جامعه را حل کنند.

وی به سفر اخیر رییس جمهور به امریکا اشاره و بیان کرد : از کارهای خوب رییس جمهور در این سفر موضع گیری در مقابل قرآن سوزی که در دنیا افتاده است بود که گفت این قرآن قابل سوزاندن نیست و این کتاب الهی همه را به صلح دعوت می کند.

آیت الله مشایخ در بخش دیگری با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد : ملت ایران مدیون دفاع مقدس است اما متاسفانه نسل جدید با فرهنگ این حماسه کمتر آشنا هستند یا آشنا نیستند که لازم است در کلاس های درس نظام آموزشی کشور به طرق مختلف این فرهنگ برای نسل جدید تبیین بشود.

به گفته وی یادواره های شهدا بهترین مکان برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این که بهترین کلام در باره دفاع مقدس در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مطرح شد، گفت : معظم له فرمودند از چه دفاع کردیم، چه کسانی به ایران حمله کردند، دفاع کنندگان چه کسانی بودند و حاصل این دفاع مقدس چه شده است از جمله نکات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در باره دفاع مقدس بوده که به خوبی تبیین شده است.

امام جمعه نوشهر ادامه داد : دفاع مقدس ثابت کرد جوانان این مرز و بوم قادر و توانمند هستند، ظرفیت های فراوانی در جامعه وجود دارد، ما می توانیم علم، قدرت و صنعت داشته باشیم و حاصل این دفاع این بوده که عزت و کشور حفظ و ظرفیت ها و استعدادها نیز شناخته شده است.

آیت الله مشایخ تاکید کرد : فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان ما آنطور باید و شاید توضیح داده نشده و اگر تبیین می شد به طور قطع برخی از مسائل نظیر اغتشاشات سال گذشته پیش نمی آمد چون علت وقوع این اغتشاش این بود که این مطالب عکس و خلاف آن به این جوانان بیان شد.

وی " ایران قوی و مدرسه قوی" را شعار امسال سال تحصیلی اعلام و اضافه کرد : باید به نقش مدرسه؛ معلم و خانواده فکری کرد و مدرسه قوی می تواند دانش آموز قوی تربیت کند و دانش آموز قوی باعث ایران قوی می شود.

وی به کمبود دانش آموز در بخش کجور و فرسودگی مدارس در بخش مرکزی این شهرستان اشاره کرد و گفت : باید برای بازماندگان از تحصیل در این شهرستان فکری بشود و مدارس فرسوده نیازمند بازسازی است که می طلبد خیرین به این بخش ورود و کمک کنند.

امام جمعه نوشهر بر ضرورت چاره اندیشی در باره کمبود معلم در این شهرستان تاکید و اضافه کرد : از هم اکنون باید برای سیستم های گرمایشی مدارس فکری بشود و همچنین قبل از شروع مدارس نیز مباحث نظیر آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی مدارس آماده بشود تا دانش آموزان نگرانی نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha