امام جمعه شهرکرد: سخنان رییس‌جمهور ایران در سازمان ملل با استقبال خوبی روبرو شد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم در کشورهای دیگر به سخنان رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اقبال خوبی نشان دادند و این موضوع حاکی از آن است که امروز دنیا منتظر شنیدن پیام ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در محل مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: رییس‌جمهور ایران در سازمان ملل به زیبایی سخنگوی جهان اسلام شد و قرآن را به همه جهانیان معرفی کرد و نشان داد قرآن، این کتاب آسمانی مسلمانان زنده است و با شیطنت‌ها به حاشیه نمی‌رود.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی توانست به‌خوبی حقایق انقلاب اسلامی را تبیین کند و راه و مسیر درست را به گوش جهانیان برساند و اعلام کرد جهان منتظر منجی است و صاحب اصلی ظهور می‌کند و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: حرکت به سمت مهدویت راه آسانی نیست اما انقلاب اسلامی در این مسیر در حال حرکت است و بی‌شک پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن سپرده می‌شود.

نکونام با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی‌گری در مردم و نسل جوان کشور مشهود است و باید این روحیه را حفظ و تقویت کرد، اظهار داشت: با وجود مشکلات و گلایه‌مندی‌ها در خصوص مسائل معیشتی و توقعاتی که مردم از مسوولان دارند اما مردم هیچ‌گاه حتی در سخت‌ترین شرایط دست از آرمان‌های انقلاب اسلامی برنمی‌دارند و ثابت‌قدم در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی توصیه کرد تا مسوولان در رفع مشکلات و نگرانی‌های مردم تلاش بیشتری داشته باشند و با عمل به وظایف خود و به‌ کارگیری راهکارهای جدید و مناسب در جهت رفاه مردم بیش از پیش اقدام کنند و مردم نشاط بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این حماسه بزرگ را درس مهمی برای نسل‌های جدید دانست و گفت: باید مدام و مستمر ابعاد این حماسه تبیین و نگذاریم این رویداد از سوی دشمن تحریف شود.

نکونام با بیان اینکه انس با خدا، ایمان و تقوا در دفاع مقدس بسیار برجسته بود، افزود: اگر چه در دفاع مقدس انواع خلاقیت‌ها و ابتکارات به میدان آمد اما همه این موارد در سایه تعهد، ایمان و تقوا محقق شد.

وی یادآور شد: ادامه راه دفاع مقدس نیازمند ایمان و اخلاص است و اگر چه انقلاب اسلامی مسیر خود را با سرعت می‌پیماید و به قله نزدیک می‌شود اما ما باید خود را در این مسیر جای دهیم و از قافله بازنمانیم.

نکونام همچنین به در پیش بودن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت از مسائل مهم جهان اسلام است و باید تا می‌توان در این راستا تلاش کرد.

وی همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، نسل جوان و نوجوان را نیازمند مربیان متعهد و هدایتگر دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که نسل جوان فریب دشمن را بخورد و آب به آسیاب دشمن بریزد که در همین خصوص آموزش و پرورش رسالت سنگینی بر عهده دارد.

امام جمعه شهرکرد با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ربیع الاول و بزرگداشت شهدای مِنا، بیان داشت: باید حق شهدای منا به‌درستی ادا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha