از حمایت از سخنان صریح رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تا گرامیداشت هفته دفاع مقدس

بوشهر- ایرنا – حمایت از سخنان صریح و شفاف رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بزرگداشت ولادت حضرت ولیعصر (عج)، بکارگیری ظرفیت جوانان نخبه و توانمند، ضرورت برگزاری باشکوه آیین بازگشایی مدارس گزیده‌ای از محورهای خطبه‎های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان‎های استان بوشهر است.

سخنرانی رئیس جمهور قاطع و شجاعانه بود

امام جمعه خورموج گفت: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل صریح، قاطع و شجاعانه بود و با بالا گرفتن قرآن از اسلام و انقلاب اسلامی مقتدرانه دفاع کرد و با صراحت و شجاعت سیاست‌های غرب و آمریکا را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: رویکرد شجاعانه رئیس جمهور مایه افتخار و مباهات بزرگی برای جمهوری اسلامی، کشورهای اسلامی و ملت ایران است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور با محکوم‌کردن تحریم‌های ظالمانە دولت آمریکا فریاد رسای ملت ایران را به گوش جهانیان رساند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران، در کره جنوبی که بر اثر سوءمدیریت و دیپلماسی منفعلانه قبل بود، نشان‌دهنده برگ دیگری از موفقیت دیپلماسی عزتمندانه دولت انقلابی و اعتراف ناخواسته غربی‌ها و بالاخص آمریکا به شکست در مقابل اراده ملت ایران است.

وی گفت: آزادسازی این دارایی‌ها علاوه بر اثرات مثبت اقتصادی و شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا، با توجه به پیوستن کشورمان به پیمان‌ها و اتحادهای جدید جهانی و روند بهبود روابط با همسایگان منطقه‌ای، بر روند انزواخواهی غربی‌ها نسبت به ایران فائق آمده و باعث عقب‌نشینی غربی‌ها در مسائل مختلف با ایران نیز می‌شود.

زاهددوست همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، اساتید، معلمان، مربیان عنوان کرد: انتظار داریم مدارس تخریبی در شهرستان دشتی با همت مسئولان شهرستان و استان بازسازی شود.

وی افزود: دانش آموزان تحصیل کرده در برخی مدارس شهرستان بازنشسته شده اند اما همچنان آن مدارس بازسازی نشدند.

زاهددوست اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان استانی وعده بازسازی مدارس تخریبی شهر خورموج را داده‌اند که امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۲ این اقدام ارزشمند عملیاتی و نهایی شود.

صحبت‌های رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با شهامت و شجاعت مطرح شد

امام جمعه عسلویه گفت: رئیس جمهور با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، در خانه دشمن علیه دشمن سخن گفت و با شهامت و شجاعت خود به خوبی مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد و به گوش دشمن رساند.

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت هفته وحدت اظهار اظهار کرد: سخنان رئیس جمهور در رسانه‌های دنیا انعکاس یافت حتی بیش از سخنان رئیس جمهور آمریکا منعکس و منتشر شد.

وی بیان کرد: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل بیان مواضع و به دنبال منافع و ارزش‌ها بود که در این سفر ارزشمند دیدارها و ملاقات‌های زیادی هم با سران و نمایندگان کشورها داشتند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع عنوان کرد: در دفاع مقدس توانایی‌های ملت ایران آشکارتر شد و باید در بخش‌های مدیریت کشور از تجارب ارزنده دفاع مقدس استفاده کرد.

وی گفت: دفاع مقدس تصویری مقابل ملت ایران قرار داد که ملت ایران خودش را شناخت توانایی خود را شناخت که چه قدرت بالایی دارد و با اتکاء به آن کارها امروز با اطمینان می‌گوئیم که جوانان ما می‌توانند همه مشکلات این کشور را حل کنند.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: دفاع مقدس با همه فراز و نشیب‌ها و خساراتی که داشت آثار ارزشمندی داشت و نوعی پرورش و ساختن انسان بود. انسان‌هایی ساخته شدند که یک نمونه اش سردار دل‌ها بود و کسانی که هستند. دفاع مقدس دارای دستاوردهای بسیار گسترده ای بود که مدیون شهدا و رزمندگان است.

انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جدید ضرورتی اجتناب ناپذیر است

امام جمعه اهرم گفت: واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود تا دشمنان را بهتر و بیشتر بشناسند.

حجت اسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک برهه بسیار مهم و برجسته تاریخ ایران اسلامی است که باید زوایای نهفته آنان برای نسل امروزی بازگو شود.

وی اضافه کرد: اهمیت دفاع مقدس برای این است که هدف دشمنان سرکوب انقلابِ بی نظیر مردم ایران اسلامی بود. دشمن نمی‌خواست مردم سالاری دینی شکل بگیرد و جامعه و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در دفاع مقدس مستکبرین عالم، صدام را به پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز مجهز کرده بودند،.

وی عنوان کرد: دادن اطلاعات و نقشه‌های هوایی نیروهای ایران به صدام توسط آمریکای، دادن جنگنده میراژ، هواپیمای سوپراستاندارد و موشک‌های ضد کشتی توسط فرانسه، دادن تسلیحات شیمیایی به صدام توسط آلمان و تانک‌های تی ۷۲ و جنگنده‌های میگ ۲۷ و پشتیبانی‌های مالی فراوان از صدام توسط کشورهای عربی بخشی از استراتژی غرب بر علیه ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

پهلوزاده ادامه داد: با وجود پر کردن دست صدام به همه تجهیزات پیشرفته روز دنیا توسط کشورهای استکباری اما رزمندگان ما با ایمان راسخ و کمک خداوند تبارک و تعالی به قله عزت و سربلندی و پیروزی رسیدیم.

وی افزود: در دفاع مقدس کشورهای مختلفی به طور مستقیم از صدام حمایت همه جانبه کردند و ما از ۱۸ کشور اسیر داشتیم امروز هم نوجوان ما می‌بینند در جنگ ترکیبی مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیریم.

پهلوزاده بیان کرد: در فتنه کشف حجاب که با کمک سرویس‌های اطلاعاتی ۲۰ کشور و منافقین و سلطنت طلب‌ها در دامن زدن با اغتشاشات سال گذشته خسارتهای فراوانی به کشور وارد کردند اما با ایتن وجود ایران اسلامی امروز با ایمان به خدا و امدادهای الهی بر قله عزت و سربلندی ایستاده است.

لزوم آسفالت کوچه‌های خاکی و تقویت فضای سبز شهر برازجان

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: درخت و سبزه نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آسایش و آرامش انسان و صفا و پاکی طبیعت هستند.

وی بیان کرد: توسعه جنگل، کاشت درخت و ایجاد فضای سبز وظیفه همه مردم و مسئولان است

امام جمعه برازجان ضمن تشکر از همه مردم و مسئولان به‌ویژه شهرداران و مدیران منابع طبیعی بابت اقدامات انجام گرفته بیان کرد: شهر ما تا رسیدن به حد مطلوب و ایده‌آل خیلی فاصله دارد.

وی تاکید کرد: ساختن شهر سرسبز و آباد نیاز به تلاش همگانی و مدیریت جهادی دارد. مردم باید پای کار باشند و هر خانواده چند درخت بکارند و شهرداری و منابع طبیعی با تلاش مضاعف این نقیصه را برطرف کنند.

مصلح با بیان اینکه فضای سبز شهر برازجان باید تقویت شود تصریح کرد: گسترش فضاهای سبز شهر و آسفالت کوچه‌ها و معابر در افزایش رضایتمندی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس، جشن عاطفه‌ها همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود تا در این جشن با جمع آوری کمک‌های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در این جشن داراها دست ندارها را می‌گیرند و با نگاه محبت آمیز، شادی‌ها را در میان همدیگر تقسیم می‌کنند تا این جشن برای ترویج فرهنگ کمک، بخشش و محبت باشد.

وی افزود: مسئولیت تربیت فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه نیست، بلکه مسئولیتی است مشترک بین مدرسه و والدین؛ زمانی فرزندان ما به اهداف عالی تربیتی و آموزشی دست خواهند یافت که هر دو نهاد خانه و مدرسه احساس مسئولیت کرده، نسبت به وظایف خود هماهنگ عمل کنند و در تربیت کودک روش‌های یک سانی را به کار گیرند.

مصلح بیان کرد: اگر این هماهنگی بین خانه و مدرسه نباشد، کودک دچار سردرگمی می‌شود، دستورهای تربیتی مدرسه هر چند در سطح بالا باشد، یقیناً بدون هم کاری و تأیید خانواده‌ها اثری ندارد.

وی افزود: هر دو نهاد اگر به طور هماهنگ عمل کنند و در پی گیرهای مداوم مسائل تربیتی و درسی، هم کاری مستمری با هم داشته باشند، در اصلاح رفتارهای نا به هنجار و تقویت خصلت‌های نیک نوآموزان موفق خواهند شد.

امام جمعه برازجان گفت: رئیس‌جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز داشت که دستاوردهای خوبی در پی داشت.

پروژه شکست اغتشاشات و ناامن سازی ایران اسلامی مهمترین دست‌آورد سفر رئیس‌جمهوری به آمریکا بود

حجت الاسلام علی عابدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به آمریکا و در سازمان ملل دستاوردها و پیامدهای ارزشمندی در برداشته که پروژه شکست اغتشاشات و ناامن سازی ایران اسلامی از مهم ترین آنها است.

وی افزود: آیت الله رئیسی در سازمان ملل با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه های مختلف حضور یافت و به سخنرانی و نشست های متعدد با سران کشورها پرداخت.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: حضور رئیس جمهور در سازمان ملل با سران کشورها نوعی اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران و ایران هراسی بود.

وی افزود: ایران اسلامی به دنبال دیپلماسی التماسی نیست بلکه عزتمندانه با رهبری حکیمانه آن را دنبال و پیگیری می کند.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: قبل از سفر رئیس جمهور شاهد تن دادن آمریکایی ها به توافق نامه تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارزی ایران بویدم که خشم معاندان را برانگیخت و این حرکت بی تاثیرشدن تحریم های ظالمانه را به دنبال داشت.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باتوجه به اینکه دشمنان و معاندان به دنبال تحریف دفاع مقدس هستند باید یک جهاد تبیینی هدفمند صورت گیرد.

عابدی افزود: سخنان رهبری در دیدار با پیشکسوتان جهاد ایثار و شهادت، بهترین راهبرد جهت جهاد تبیین دفاع مقدس است که باید سرلوحه قرار گیرد.

امام جمعه موقت گناوه باتوجه به اینکه دشمن در جبهه فرهنگی درصدد خدشه وارد کردن به ایران است، بیان کرد:  باید یک تبیینی بر محوریت رابطه منطقی بین دفاع مقدس و دفاع امنیتی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شکل گیرد.

وی ادامه داد: الگوسازی از زنان و دختران مدافع دین و وطن در دوران مقدس در تقابل فتنه زن، زندگی و آزادی باید معرفی شود.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: باید بانوان بدانند که چه شیرزنانی زینب وار با ایمان و عقیده از کشورشان دفاع کردند.

عابدی گفت: دفاع مقدس برای مسئولان و مردم می تواند گنجینه ای ناتمام برای اداره کشور باشد.

وی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، گفت: تلاش شود با دانش آموزان و دانشجویان ارتباط مستقیم و  چهره به چهره برقرار و در رفع شبهات گام برداشته شود.

جهاد تبیینی هدفمند درباره دفاع مقدس شکل گیرد

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد:در باره دفاع مقدس باید یک جهاد تبیینی هدفمند صورت پذیرد. برنامه‌های خوبی در هفته دفاع مقدس اجرا شده و ادامه دارد که از فرمانده سپاه شهرستان و همه موثرین تجلیل کرده و از همگان برای شرکت در یادواره مهم و بزرگ شهدای بخش ریز دعوت می‌کنم.

وی افزود: تبیین رابطه منطقی میان دفاع مقدس با دفاع از کشور در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و الگوسازی از زنان و دختران مدافع دین و وطن در دوران دفاع مقدس در تقابل با فتنه زن، زندگی، آزادی از مبانی اصلی جهاد تبیین در این حوزه باشد.

امام جمعه جم با تبریک ولادت پیامبر مکرم اسلام به روایت اهل سنت، آغاز هفته وحدت عنوان کرد: وحدت امت اسلام یک امر حیاتی و اقتدار آور است و هر کسی از هر طیفی باعث اخلال در وحدت اقوام باشد در زمین دشمن بازی می‌کند

وی اضافه کرد: هفته وحدت فرصت تبیین دکترین انقلاب اسلامی است که از آغاز انقلاب وحدت را اصل و غیر از ایران در دنیای اسلام دنبال کرده است.

امام جمعه جم با بیان اینکه استیصال رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا به نقطه اوج خود رسیده است افزود: تجمیع توان اعضای جبهه مقاومت و هم‌افزایی مطلق آن‌ها در مهار رژیم صهیونیستی و مواجهه با آن جایی برای تنفس تل آویو باقی نگذاشته است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ادامه داد: مسئولان مربوطه در شهرستان در پروژه بازگشایی مدارس به رغم نواقص که در مواردی که هفته‌های گذشته عرض کردم موفق بودند.

محمدی با بیان اینکه مردم، مسئولان و مجموعه در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند خاطرنشان کرد: مدارس و آموزش و پرورش مهم‌ترین نقطه مورد هدف در جنگ جهانی ترکیبی امروز است. مواظب جوانان و نوجوانان باشید در این فتنه‌های بیشتر بستر تهاجم فضای مجازی بود مدیریت این فضا امری حیاتی است

وی با اشاره به توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر توجه به سربازان و رفع مشکلاتشان افزود: امام علی (ع) در سال ۳۸ هجری پس از انتصاب مالک اشتر به فرمانداری مصر در نامه‌ای به او ضمن بیان اصول حکومت، با دقت ویژه‌ای مالک را به توجه به سربازان از منظر مالی، روحی، تأمین تجهیزات و ابراز، مهر و عطوفت با آنان توصیه می‌کند.

امام جمعه جم ادامه داد: دفاع مقدس در آوردگاه جنگ ادراکی دشمن و جهاد تبیین در مقابل جریان تحریف قرار گیردو شبکه تبلیغ باید مقابله با انگاره‌های غلط در افکار عمومی نسبت به حقانیت دفاع مقدس را در دست گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha