امام جمعه موقت مراغه: هدف نهایی استکبار از جنگ تحمیلی تجزیه ایران بود

مراغه- ایرنا- امام جمعه موقت مراغه با اشاره به اینکه صدام در سال ۱۳۵۹ شراب قدرت را از دست استکبار جهانی نوشید و با طمع کشورگشایی به ایران حمله کرد، گفت: هدف نهایی آنان تجزیه کشورمان بود تا نظام نوپای جمهوری اسلامی در ابتدای راه از هم بپاشد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حمید محمدی‌راد در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: دشمنان در جنگ تحمیلی نه تنها به برکت شجاعت و پشتیبانی ملت ایران ناکام ماندند بلکه یک وجب از خاک کشورمان را هم به دست نیاوردند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی گویا بدعادت شده و در هر جنگی با ایران، مقداری از خاک کشورمان را جدا کرده بود؛ آنان همین تصور را در جنگ تحمیلی هم داشتند اما آرزوی خود را به گور بردند.

وی با تاکید بر اینکه رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است، به شکست حصر آبادان در پنجم مهر ۱۳۶۰ نیز اشاره کرد و گفت: چندین جلد کتاب باید راجع به شکست حصر آبادان نوشته شود تا ایثار و جانفشانی مردم و رزمندگان ما مشخص شود؛ ضمن توجه به اینکه این موفقیت به اذعان تحلیل‌گران جنگی، به نیروهای مسلح ما روحیه مضاعف بخشید.

امام جمعه موقت مراغه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار تحلیل جدیدی از دفاع مقدس ارایه، و تعدادی از همان مدعیان حقوق بشری که به صدام تسلیحات نظامی و شیمیایی داده بودند را معرفی کردند.

حجت‌الاسلام محمدی‌راد به برخی دستاوردهای دفاع مقدس هم اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و نه گفتن به زورگویان نهادینه، و پس از دفاع مقدس نیز چندین جنگ دیگر در سایه روحیه مقاومت دفع شد.

وی ادامه داد: پیش از دفاع مقدس به ما القا کرده بودند که نمی‌توانیم اما پس از آن، جهانیان به چشم خود دیدند که ما می‌توانیم و این دستاورد بزرگ را مدوین دفاع مقدس هستیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگر قابل برداشت از سخنان اخیر رهبری در خصوص جایگاه والای نیروهای مسلح کشورمان است تا جایی که مقام معظم رهبری در تعبیری نیروهای مسلح را نوامیس جامعه خواندند و بر همین اساس ما تکریم نیروهای مسلح را باید واجب بدانیم.

دانش‌آموزان سرمایه‌ عظیم ایران هستند

امام جمعه موقت مراغه به بازگشایی مدارس از اول مهرماه نیز اشاره کرد و گفت: ۱۷ میلیون دانش‌آموز راهی مدارس می‌شوند که سرمایه عظیم کشورمان به شمار می‌روند زیرا پس از حدود ۲ دهه، سرنوشت کشورمان در دستان آنان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی‌راد تلاش مضاعف برای تعلیم و تربیت آنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باارزش‌ترین سرمایه کشور از فردا در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و باید از این سرمایه به خوبی مواظبت شود.

به گفته وی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و پایین بودن سطح تعلیم و تربیت خواسته دشمنان است و باید از این آسیب با جدیت جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) روایتی از آن بزرگوار در توصیف همسایه بد بیان کرد و گفت: از بلاهای کمرشکن، همسایه ای است که اگر نیکی و خوبی ببیند، آن را پنهان می کند و اگر بدی ببیند، آن را آشکار می سازد.

فرمانده سپاه مراغه: انقلاب ما با دفاع مقدس جهانی شد

فرمانده سپاه مراغه نیز در سخنرانی قبل از خبطه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی با درخشش رزمندگان در دوران دفاع مقدس جهانی شد و بسیاری از رهبران سیاسی جهان، ما را بر اساس ایثار و جانفشانی‌های دوران جنگ تحمیلی می‌شناسند.

امام جمعه موقت مراغه: هدف نهایی استکبار از جنگ تحمیلی تجزیه ایران بود
سرهنگ یحیی حیدری، فرمانده سپاه مراغه

سرهنگ پاسدار «یحیی حیدری» افزود: برخی از عملیات‌های نظامی رزمندگان ما، تئوریسن‌های جهانی را بهت‌زده کرده و فرهنگ دفاع مقدس به محور پژوهش‌های دشمنان تبدیل شده است.‌

وی مردمی بودن مدیریت جنگ بر خلاف روال عادی دنیا را از ویژگی‌های منحصربفرد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی مدل مردمی‌سازی جنگ را به جهانیان عرضه کرد.

سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس از ما کشوری مقتدر ساخت، اظهار کرد: موفقیت در سایه ایستادگی و مقاومت به دست می‌آید و اقتدار کشورمان نیز در سایه تکیه بر توان داخلی در دشواری‌های دوران دفاع مقدس به دست آمد.

وی به نقش شهید چمران، شهید تهرانی‌مقدم و سایر دانشمندان در پیشرفت و اقتدار کشورمان اشاره و بیان کرد: امروز موشک‌های نقطه‌زن ما در جهان بی‌نظیر است و دشمنان در رویارویی نظامی با ما حرفی برای زدن ندارند.

وی به خلع سلاح و تخلیه اقلیم کردستان از گروه‌های تروریستی اشاره و بیان کرد: آنان توان و دقت موشک‌های نقطه‌زن کشورمان را طی سال گذشته تجربه کرده بودند و مجبور به تخلیه هستند.

رمز پیروزی در دفاع مقدس اخلاص بود

فرمانده سپاه مراغه، رمز پیروزی در دفاع مقدس را اخلاص دانست و بیان کرد: اطلاعت از ولایت، حفظ وحدت و همدلی ضروری است و اخلاص در این موارد از اهمیت دوچندان برخوردار است.

سرهنگ حیدری افزود: مدیریت جهادی در سطح کلان کشور وجود دارد اما در برخی از سطوح مدیریتی پایین‌تر حلقه مفقوده به شمار می‌رود و اخلاص لازمه این شیوه مدیریت است.

وی هم‌افزایی بین‌بخشی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: همه باید یکپارچه باشند زیرا وحدت و همدلی در کنار ایستادگی و مقاومت ضامن پیروزی است.

فرمانده سپاه مراغه با تاکید بر اینکه دشمنان از جنگ نظامی ناامید شده و به دنبال جنگ شناختی هستند، بیان کرد: ملت بزرگ ایران در سالگرد فتنه بزرگ سال گذشته نه بزرگ به دشمنان گفتند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در جنگ شناختی عفت زنان و غیرت مردان را نشانه رفته‌اند، ادامه داد: دشمنی استکبار همچنان خواهد داشت و در چنین شرایطی باید از حجاب و عفت و غیرت اعضای خانواده خود مواظب باشیم تا تمدن نوین اسلامی به جهان صادر شود.

به گزارش ایرنا همزمان با هفته دفاع مقدس امسال ۲۰۰ برنامه متنوع در این شهرستان برگزار می‌شود که از جمله آنها مسابقات ورزشی در سطوح استانی و ملی، یادواره‌های شهدا و نشست‌های تخصصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha