مدرسه پنج کلاسه استثنایی ایلخچی افتتاح شد

تبریز - ایرنا - در آستانه آغاز سال تحصیلی مدرسه پنج کلاسه استثنایی شهرستان ایلخچی با حضور علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی افتتاح شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی روز جمعه در آیین افتتاح این مدرسه گفت: امسال دانش آموزان اول مهر باشکوهی را تجربه خواهند کرد.

فرهاد فرهودی افزود: افتتاح ۲ هزار پروژه آموزشی در کشور یک حرکت بزرگ جهادی است و امسال مجموع مدارس افتتاحی جمهوری اسلامی ایران از کشور های حاشیه خلیج فارس بیشتر است که نشان دهنده عزم دولت در نوسازی و ایمن سازی مدارس است.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان، اظهار کرد: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۱۰۵ پروژه آموزشی با اعتبار ۳۵۵ میلیارد تومان که ۱۰۵ میلیارد تومان آن توسط خیرین تامین شده است، به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

فرهودی ادامه داد: اعتقاد ما این است که نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف خود، به کمک خیرین و تمامی سازمان ها و ارگان ها نیاز دارد.

وی گفت: به حمایت های همه نهاد ها نیاز داریم تا در آینده برچیدن آخرین مدارس غیر مستحکم در کشور را جشن بگیریم.

مدرس پنج کلاسه استثنایی ایلخچی افتتاح شد

امروز همچنین پروژه مقاوم سازی شده ۶ کلاسه قلم چی هروی در ناحیه چهار تبریز با حضور کریم مردانی آذر، خیر خوشنام تبریزی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی مدارس استان، فرماندار تبریز و امام جمعه منطقه باسمنج افتتاح شد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سالتحصیلی جدید گفت: طرح مقاوم سازی این مدرسه با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال اجرا شده است.
فرهودی اعلام کرد: ۱۲ میلیارد ریال از اعتبار این پروژه توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی قلمچی و ۳۰ میلیارد ریال از طرف دولت تامین شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان با شور و نشاط و با کمال آرامش و ایمنی در این مدرسه مشغول به تحصیل شوند.

ایلخچی یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است و در بخش ایلخچی شهرستان اسکو و در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب کلان‌شهر تبریز قرار گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha