۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85236131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز سال تحصیلی جدید برای ۳۲۸ هزار دانش آموز همدانی+فیلم

همدان- ایرنا- سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ روز شنبه یکم مهرماه همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور استاندار همدان برای ۸۲۳ هزار دانش آموز استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در آموزشگاه کار و دانش رازی همدان برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین اظهار داشت: امروز آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مدارس را با حضور ۳۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۶۴۰ مدرسه با شعار ایران قوی و مدرسه قوی جشن می گیریم.

«رضا زارعی» از اجرای هر ساله برنامه راهبردی "پروژه مهر" در راستای برخورداری از کیفیت بالای آموزشی خبر داد و افزود: پروژه مهر حرکتی جهادی، بر پایه عدالت آموزشی است و نقشه راه ساماندهی، سازماندهی و هماهنگی و برنامه ریزی فرهنگیان و تعمیر و تجهیز مدارس را اجرا می کند و این پروژه نماد مدیریت در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به افزایش ۵۳ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ۸۸ باب زمین چمن مصنوعی در سراسر استان در این طرح با مشارکت مردمی و خیران مدرسه ساز و کمک نهادهای دولتی و غیر دولتی، با اعتباری کمتر از ۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد که اگر به طور مستقل انجام می شد به اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: طرح شهید عجمیان، (شهید راه امنیت) در راستای زیبا سازی مدارس، بهسازی و تعمیر و تجهیز صندلی های مستعمل با کمترین هزینه بیش از سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار در قالب فصل پنج به حساب مدارس اجرا شد.

آغاز سال تحصیلی جدید برای ۳۲۸ هزار دانش آموز همدانی+فیلم

وی افزود: در طرح شهید عجمیان سه میلیارد ریال توسط خیران مدرسه ساز رنگ خریداری و در اختیار مدارس با اولویت مدارس کم برخوردار قرار گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح شهید عجمیان با همکاری قرارگاه جهادی اداره کل آموزش و پرورش ذیل سازمان دانش آموزی، بسیج فرهنگیان و بسیج سازندگی اجرا شد.

زارعی افزود: اگر امروز این استقلال و امنیت در کشور وجود دارد به سبب ایثارگری ها و شهادت همکلاسی های ما در دوران دفاع مقدس بوده است.

پس از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، دانش آموزان درحالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را زمزمه کردند.

امروز علاوه بر زنگ مهر، زنگ ایثار و مقاومت هم به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس استان همدان نواخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha