۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85236191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت توفان در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بامداد امروز شنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در شهرستان زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره گفت: بر اساس اعلام هواشناسی استان از ۲۸ شهریور ماه جاری شاهد باد شدید همراه با گرد و خاک در نواحی شمالی هستیم که با توجه به شدت این پدیده و برای حفظ سلامت عمومی ، امروز/شنبه/ مدارس تمام مقاطع و نیز ادارات پنج شهرستان شمالی تعطیل است.

مجید محبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی چند روز اخیر یک هزار و ۳۴۶ نفر از مردم پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز (به سبب مشکلات تنفسی) راهی مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۹۰ نفر همچنان بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات این افراد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha