دانش‌آموزان عشق شهدا را مشق و از حریم قرآن دفاع کنند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به رشادت ها و فداکارهای شهدا برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های دینی و اخلاقی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا مشق عشق شهدا و وصایای آنان را بخوانند و از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در هنرستان شهید چمران رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شهدا در یک زمانی با سلاح ایمان، اعتقادی و ارزش‌های دینی و انقلابی حرکت کردند و برای دفاع از میهن اسلامی از جان مایه گذاشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اضافه کرد: امروز نیز در این زمان شما دانش‌آموزان با الگو گیری از شهدا از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنید و قدر محیط آموزشی را بدانید و برای کسب موفقیت‌ها بکوشید.

نماینده عالی دولت در گیلان مهرماه را همراه با خاطرات دل انگیز دانست و اضافه کرد: زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید همیشه با شور و خوشحالی دانش آموزان همراه است چرا که حضور جوانان و نوجوانان سرشار از نشاط است.

وی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام و یادآوری جنگ تحمیلی علیه کشور جمهوری اسلامی ایران از دانش‌آموزان خواست تا حتما تاریخ جنگ تحمیلی را مطالعه کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در آن ایام دانش‌آموزانی از این استان همگام با سایر همسالان خود احساس تکلیف کردند؛ قلم و کتاب‌ها را در داخل کیف گذاشته و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و از کشور ایران دفاع کردند.

عباسی با بیان اینکه خون‌های زیادی به پای انقلاب ریخته شد تا امروز با امنیت زندگی کنیم و در این لحظه با آرامش بازگشایی مدارس را داشته باشیم افزود: باید همه ما از جمله دانش‌آموزان، قدر لحظات در اختیار را بدانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح موفقیت‌های ایران اسلامی در حوزه های مختلف اظهار کرد: دشمن برای عقب راندن ما بسیار تلاش کرد اما به برکت خون شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های شهیدان و مردم توانستیم دشمن را به عقب برانیم و به موفقیت‌های مختلف دست یابیم.

عباسی با اشاره به تلاش‌های دشمن علیه کشور خاطر نشان کرد: آنانی که مدعی آزادی هستند و شعار زن، زندگی و آزادی را القاء می‌کنند در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سلاح‌های پیشرفته را در اختیار رژیم بعثی برای تجاوز به ایران می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه تجاوز و ظلم استکبار جهانی به جنگ تحمیلی خلاصه نشد و سالیان سال برای ضربه به کشور در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند، اضافه کرد: در این راه مسائلی چون داعش، قومیت‌ها و چه بسیار دیگر به راه انداختند اما هیچ نتیجه‌ای برای آنان حاصل نشد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: حرکت حضرت امام خمینی (ره) به سوی قله‌های مرتفع بود همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.

عباسی در ادامه با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم و دیپلماسی موفق کشور و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رئیس جمهور سال گذشته در مرکز استکبار جهانی با بالابردن عکس حاج قاسم سلیمانی فریاد رسای مظلومیت شهدا و ایران اسلامی را طنین‌انداز کردند و امسال نیز با بالابردن قرآن کریم اعلام کردند که این کتاب آسمانی سوختنی نیست و همیشه زنده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در کنار مردم هستیم و برای خدمتگزاری به مردم در بخش های مختلف افتخار می کنیم و تمام تلاش خود را در این راه به کار گرفته‌ایم.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و کسب آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: سکاندار هدایت کشور به تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی بسیار تاکید دارند از اینرو این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

زنگ مهر، ایثار و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد، واحدهای آموزشی امروز شنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به روی حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان گیلان باز شد.

در این مراسم از تمثال شهید شاخص دانش‌آموزی گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ "مجید داداشی" رونمایی شد، این شهید با ۱۲ سال و ۲ ماه سن به درجه شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha