۱۷۲ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد راهی کلاس درس شدند

یاسوج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی این استان راهی کلاس درس شدند.

به گزارش ایرنا، حسنعلی عزت خواه روز شنبه در حاشیه آیئن زنگ آغاز سال تحصیلی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، استاندار استان، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: این تعداد دانش آموز در سه هزار مدرسه در ۱۳منطقه آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

وی افزود: مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها بخصوص در بویراحمد جدی بوده زیرا که ۶۷ درصد دانش آموزان استان درشهرها هستند و ۳۲ درصد فضای آموزشی در شهرها می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۳ درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

عزت خواه تاکید کرد: امسال ۱۲۰ فضای آموزشی جدید در مناطق ۱۳ گانه استان در قالب ۳۴۵کلاس درس با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، آیین زنگ آغاز سال تحصیلی روز شنبه اول مهر ماه به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه مائده و محدثه شهرک ولایت جاده قدیم شیراز ساعت ۷:۳۰دقیقه با حضور مسئولان کشوری و استانی نواخته شد.

همچنین صبح امروز در آستانه بازگشایی مدارس علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به همراه مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور در قبور مطهر شهدای گمنام یاسوج با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

در این آیین معاون وزیر و مسولان آموزش و پرورش استان با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کردند. علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است.

وی اظهار امیدواری کرد با تمسک به شهدا سال تحصیلی جدید سالی سرشار از موفقیت و شادکامی برای همه دانش آموزان و فرهنگیان در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha