نخست‌وزیر موقت پاکستان: ثبات افغانستان از اولویت‌های اسلام‌آباد است

تهران – ایرنا - «انوارالحق کاکر»، نخست‌وزیر موقت پاکستان در نشستی در واشنگتن گفت که ثبات در افغانستان از اولویت‌های سیاست خارجی پاکستان و آمریکا است.

به گزارش شنبه ایرنا از طلوع نیوز افغانستان، نخست‌وزیر پاکستان در نشست نهاد فکری شورای روابط خارجی به تلاش‌های اسلام‌آباد برای ترغیب طالبان به رعایت حقوق بانوان در افغانستان اشاره کرد.

انوار الحق کاکر گفت: «افغانستان باثبات همچنان یک اولویت برای سیاست خارجی پاکستان و آمریکا است. ما از تعامل مستقیم ایالات متحده با حکومت افغانستان استقبال می‌کنیم و به سهم خود، همچنان به تلاش‌های مان ادامه می‌دهیم آنان (طالبان) را وادار کنیم تعهدات خود درباره حقوق زنان و آموزش دختران را عملی کنند و اطمینان حاصل کنیم از خاک افغانستان برای اهداف تهدیدآمیز مقابل کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود.»

به گزارش طلوع نیوز، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه حکومت موقت پاکستان دیدار کرد و درباره مسایل مختلف از جمله لزوم آموزش بانوان و کمک‌های بشری به افغانستان گفت‌وگو کرد.

همزمان، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه نیز در مجمع عمومی سازمان ملل از سرکوب شدن زنان به علت جنسیتشان در افغانستان انتقاد کرد.

وی گفت: «در افغانستان زنان به واسطه جنسیت توسط طالبان سرکوب می‌شوند. آنان متاسفانه مسیر جداسازی و خشونت در برابر زنان را در کانون هویت سیاسی خود قرار داده‌اند.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این اظهارات بیان داشت: «در مورد این موضوعات خاص مثل تعلیم و کار، نیاز به فرصت‌ است که با شریعت اسلامی مطابقت پیدا کند و نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.»

پیش از این نیز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اظهار داشته بود محدودیت‌های وضع‌شده بر زنان و دختران در افغانستان، بیش‌تر از همه خانواده‌های آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha