۵۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس مراغه شدند

مراغه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مراغه تعداد معلمان مدارس این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ را سه‌هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان از امروز راهی ۶۰۰ مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف شدند.

«حسین اکبریان» روز شنبه در حاشیه آیین بازگشایی مدارس این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان در هنرستان دخترانه صدیقی برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: از تمام امکانات موجود برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال تحصیلی جدید استفاده شده و با وجود برخی مشکلات از جمله کمبود معلم، سازماندهی به بهترین شکل ممکن انجام شد.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم با عنایت مسئولان استانی رفع شده و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان نیز به حداقل رسیده است و شناسایی و جذب آنان تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.

«اکبریان» این را هم بیان کرد که جمعیت دانش‌آموزی مراغه حدود ۶۰۰ نفر در مقطع ابتدایی نسبت به سال تحصیلی گذشته کاهش داشته اما این تعداد طبق آمارها از سال تحصیلی آینده دوباره افزایشی خواهد بود.

وی همچنین آمار بازماندگان از تحصیل شهرستان را به نیمه مهرماه و موعد شناسایی و جذب کامل آنان موکول کرد و از مسئولان ذیربط خواست تا آموزش و پرورش را در پیشبرد اهداف متعالی خود یاری کنند.

یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز فراموش‌نشدنی است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه نیز در آیین بازگشایی مدارس شهرستان و جمع دانش‌آموزان دختر هنرستان صدیقی بیان کرد: یاد ‌و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است و تحصیل علم از موارد پرتکرار در وصیتنامه آنان به شمار می‌رود.

۵۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس مراغه شدند
بازگشایی مدارس مراغه با حضور «داود اسدیان» نماینده عالی دولت در شهرستان

«داود اسدیان» با تاکید بر اینکه علم اقتدارآفرین است، افزود: امروز یکی از راهکارهای تداوم راه شهدا علم‌اندوزی است و تلاش مضاعف دانش‌آموزان در زمنیه تحصیل علم در کنار تهذیب و تربیت بدنی مورد تاکید قرار دارد.

وی این را هم بیان که انسان اگر فاقد ارزش‌های الهی باشد، موفقیت‌های دنیوی او نیز بی‌ارزش می‌شود و بر همین اساس نیز تهذیب در کنار تحصیل و تربیت بدنی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

تهذیب نفس، تحصیل علم و تربیت بدنی دانش‌آموزان مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد

وی دوره طلایی حضور در مدرسه را برای دانش‌آموزان مغتنم خواند و از آنان خواست تا سیره و منش امام و شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و به توصیه‌های شهدا از جمله حفظ حجاب عمل کنند.

به گزارش ایرنا، امروز شنبه زنگ مهر با حضور مسئولان اجرایی کشور در سراسر کشور نواخته شد و رئیس‌جمهور نیز به جای پرسش مهر، پویش مهر را مطرح کردند.

۵۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس مراغه شدند
رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha