۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85236427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند چشم انداز آموزش و پرورش شکوفا کننده استعدادهای فرزندان است

همدان - ایرنا- استاندار همدان گفت: سند چشم انداز آموزش و پرورش بسیار محکم، تعالی بخش و شکوفا کننده استعدادهای فرزندان این سرزمین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه «کار و دانش پسرانه رازی» افزود: کرامت انسانی بر اساس تعالیم قرآن در بعداز انقلاب اسلامی در مدارس به عنوان ملاک رفتار مطرح شد، بطوریکه دیگر در نظام آموزشی تنبیه بدنی نداریم.

وی ادامه داد: تحول بزرگی که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش افتاد این بود که همه کسانی که در ابتدای انقلاب دانش آموز بودند امروز صحنه گردان جامعه هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، کشور در همه زمینه ها وابسته بود، تصریح کرد: خودباوری که انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل محکم و استوار در مبانی که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری متجلی بود ، امروز نتیجه آن را در عرصه های مختلف جامعه می بینیم و رشد و پیشرفتی که جامعه داشته است مرهون همین نگاه خودباورانه است.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی اغلب پزشکان پاکستانی، هندی و بنگلادشی بودند و پزشک ایرانی خیلی کم داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی کشور پزشکان بسیار تربیت کرد که جزو سرآمدها هستند بطوریکه استان همدان نیز پزشکان سرآمدی دارد که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستند که این افتخاری برای استان است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در بسیاری از عرصه های علم و دانش بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های خیره کننده و در عرصه های علمی و پژوهشی جزو کشورهای مطرح هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای به عقب راندن این نظام و انقلاب گذاشت، افزود: فرزندان این کشور مسیر پیشرفت را طی کردند و امروز شاهد هستیم که حتی در عرصه های نظامی این خود اتکایی باعث بازدارندگی دشمنان شده است.

وی با اشاره به شعار امسال که «مدرسه قوی ، ایران قوی » است،گفت: این شعار می تواند زمینه ساز ایران قوی و قدرتمند باشد و دانش آموزان امروز طی دهه های آینده عرصه های مدیریتی کشور را به دست می گیرند.

قاسمی فرزاد خون شهدا را تضمین کننده راه ایران قوی دانست و تصریح کرد: کشور ما امروز در دنیا یک کشور بسیار قوی است، بطوریکه امروز با پیشرفت در عرصه های نظامی قدرت های بزرگ برای خرید سلاح از کشورمان صف کشیده اند و این در سایه تقویت علم ودانش است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سازمان ملل سخنرانی بسیار محکمی در دفاع از ارزشها و قرآن و تعالیم انسان ساز اسلام عزیز داشتند و دشمنان را به دادن حق و حقوق کشورمان وادار کردند و این همه به خاطر پایگاه علم ودانش قوی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha