خبر تخریب سنگ قبور در امامزادگان فضل(ع) و یحیی(ع) محلات واقعیت ندارد

خمین - ایرنا - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی درباره تخریب و آسیب به سنگ قبور متوفیان در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی (ع) این شهرستان واقعیت ندارد.

مهدی لعل‌بار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پی انتشار تصاویر از تخریب سنگ قبور متوفیان در جریان بازسازی امامزادگان امامزادگان فضل و یحیی (ع) شهر محلات، افزود: این سنگ‌ها و برخی تابلوها در دیواره امامزاده قرارداشته و پیمانکار برای کاشی کاری دیواره مجبور به برداشتن آنها شده است.

وی تاکید کرد: پس از پایان کار مرمت و بازسازی امامزادگان فضل و یحیی (ع) تابلو و سنگ قبور در محل خود گذاشته می‌شود و شهروندان نگرانی در این مورد نداشته باشند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: بازسازی بنای امامزادگان فضل(ع) و یحیی (ع) از اواخر مردادماه سال جاری با اعتباری بالغ بر۳۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

لعل‌بار ادامه داد: با توجه به آسیب‌های وارده به گنبد و ستون‌های بنا، طرح مطالعاتی مرمت، در سال گذشته تهیه و عملیات اجرایی آن در سال‌جاری پس از تشریفات قانونی به پیمانکار واجد شرایط آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه محراب امامزاده یحیی به شماره ۱۳۰۶ در ۱۵ آذر ماه ۱۳۵۵ به ثبت آثار ملّی رسیده است، تصریح کرد: این بنا دارای گنبد پیازی دوپوسته گسسته است.

شهرستان محلات با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha