استقرار تیم سیار اهدای خون در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

تهران - ایرنا - اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: تیم سیار انتقال خون استان تهران در راستای گرامیداشت چهل و سومین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حاضر شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، از پنجشنبه سی ام شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تیم سیار اهدای خون تهران با هدف اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، روحیه مجاهدت و ایثار همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی در گلزار شهدای بهشت زهرا حاضر وپذیرای اهداکنندگان گرامی شد.

به گزارش ایرنا اهدای خون در ایران با انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گره خورده است، روحیه ایثار و شهادت مردم در این دو جریان به عرصه اهدای خون منتقل شد. پیش از انقلاب میزان اهدای خون سالانه ۱۳۰ هزار واحد بود در حالی که در دوران دفاع مقدس با رشد ۵۰ درصدی این میزان سالیانه مواجه شدیم چنانکه در سال ۶۷ میزان خون اهدایی در کشور ۷۰۰ هزار واحد رسید.

طبق آمار به دست آمده از سال های دفاع مقدس سال ۶۶ بیشترین میزان اهدای خون در کشور ثبت شده است، در مجموع طی سال های ۵۹ تا ۶۷، میزان ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۸۱ واحد خون در کشور اهدا شد. سال ۱۳۶۴ بیشترین درصد رشد اهدای خون نسبت به سال قبل ثبت شده است که این شاخص ۴۴ و ۲ دهم درصد بوده است.

استقرار تیم سیار اهدای خون در گلزار شهدا بهشت زهرا(س)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha