بوشهر با مشکل کمبود جدی فضای آموزشی روبرو است

بوشهر- ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حال حاضر مرکز این استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و این شهر بیشترین آمار مدارس تخریبی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید نیک روش روز شنبه در نشست شورای شهر بوشهر اظهار کرد: برای برون رفت از این وضعیت پیگیری برای استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی همراه با تدوین یک برنامه سه تا پنج ساله جهت نوسازی مدارس شهر بوشهر انجام شود.

وی بیان کرد: همکاری نهادهای بین المللی برای آموزش امور اتباع در بوشهر باتوجه به کمبود فضای آموزشی در شهر بوشهر لازم و ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی مراکز آموزشی تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را در اختیار امور اتباع قرار می دهند، از استانداری بوشهر و اداره کل امور اتباع انتظار داریم پیگیر ایجاد مدارس خاص برای دانش آموزان اتباع باشند.

نیک‌روش گفت: شهر بوشهر بیشترین آمار مدارس تخریبی در استان را دارد و ۶۰ درصد مدارس تخریبی هستند.

وی همچنین با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس یادآورشد: با توجه به این که تصویب نرخ حمل و نقل درون شهری برعهده شورای شهر است .

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در کارگروه نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش و انجمن اولیا مربیان حضور دارند بنابراین شورا نرخ پیشنهادی مورد موافقت آنها را به تصویب می رساند.

‌نیک‌‎روش ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود مجوز شرکت‌های حمل و نقل را صادر می کند بر اساس آیین نامه اجرایی، سرویس مدارس به تصویب رسیده و آموزش و پرورش متولی نظارت بر نرخ سرویس مدارس است.

وی از آموزش و پرورش خواست بر نظارت نرخ سرویس مدارس اهتمام جدی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha