قاضی عسکر : اساتید علوم دینی متناسب با نیازهای نسل جدید برنامه ریزی کنند

شهرری_ ایرنا- حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر گفت: برنامه‌های آموزشی و تبلیغی اساتید علوم دینی با عنایت به تغییر روش های تربیتی متناسب با نیازهای نسل جدید باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار حجت الاسلام و المسلمین عظیمی مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) و تعدادی از اساتید این حوزه با اشاره به بروز بودن اساتید در امر آموزش و تبلیغ اظهار داشت: امروز با توجه به لزوم بروزرسانی شیوه‌های تدریس، برنامه‌های آموزشی و تبلیغی و با عنایت به تغییر روش های تربیتی مناسب با نیازهای نسل جدید، توقع می رود اساتید و طلاب علوم دینی بیش از پیش به این مهم اهتمام ورزند.

وی تشکیل اتاق فکر و ایده پردازی در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای ارتقاء سطح آموزشی و علمی این حوزه را امری لازم عنوان کرده و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر با حضور چند تن از فرهیختگان حوزه و ایده پردازی و برنامه ریزی بر مبنای طرح های مصوب در این مجموعه می تواند به بهره وری بیش از پیش از ظرفیت های بسیار این حوزه مقدسه کمک شایانی نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از مهمترین اهداف حوزه را پرورش شخصیت های مؤثر و جامعی مانند رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و... دانسته و ادامه داد: در این مسیر باید اهداف کاملا مشخص باشد و اساتید حوزه از همان ابتدا باید اهداف و راهبردها را در این مسیر نورانی به خوبی برای طلاب جوان تبیین نمایند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان ساخت: تقویت بنیه علمی و همچنین پرداختن به رشته‌های تخصصی مانند علوم قرآن و حدیث، روانشناسی اسلامی، فقه زندگی، سبک زندگی اسلامی و... از مؤلفه هایی است که بسیار مهم و مورد نیاز طلاب علوم دینی است.

وی تهذیب را امری لازم برای طلاب علوم دینی و مبلغین برشمرده و اظهار داشت: مبلغین باید در سخنرانی های خود با بهترین ادبیات و استفاده از جملات شیوا و همچنین محتوای مناسب استفاده کنند و در این راستا برگزاری جلسات درس اخلاق برای طلاب جوان در جهت تهذیب و تحصیل روش های اخلاق و گفتار دینی باید مورد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ترویج کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه را طبق بیانات رهبر معظم انقلاب امری مفید خوانده و افزود: شهید مطهری(ره) مباحث مارکسیسم را کامل و دقیق نقل می نمود و سپس به بیان ایرادات و اشکالات این ایدئولوژی می پرداخت و بدین روش بی محتوایی این جریان فکری را اثبات می نمود؛ امروز هم با توجه به فعالیت های گسترده مکاتب انحرافی نیاز است تا طلاب با مطالعه و تحقیق پیرامون قالب های جدید این مکاتب و برگزاری نشست های گفتگو محور در این خصوص، خود را در پاسخگویی به شبهات بروز و تقویت نمایند.

وی بیان مطالب متقن بر منابر و در فعالیت های تبلیغی را بسیار با اهمیت عنوان کرده و افزود: پیوند و ارتباط علمی و آموزشی میان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) با پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث می تواند در رشته ها و زمینه های گوناگون کمک شایانی به رشد طلاب علوم دینی در ابعاد مختلف نماید.

همچنین در این دیدار اساتید حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون مباحث علمی، آموزشی، تبلیغی، تربیتی و پژوهشی این حوزه علمیه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha