۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85236718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار بوشهر: نقش رزمندگان سنگر ساز بی سنگر در دفاع مقدس برجسته است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: نقش رزمندگان جهاد سازندگی که از آنها به عنوان سنگر سازان بی سنگر یاد می شود در پیروزی های دوران دفاع مقدس برجسته و تعیین کننده بود.

به گزارش ایرنا احمد محمدی زاده روز شنبه در دومین یادوارده ۵۶ شهید سنگر ساز بی سنگر جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در دوران دفاع مقدس طراحی عملیات در راستای خنثی سازی توانمندی های دشمن انجام می شد و نقش تعیین کننده این مهم با پشتیبانی رزمندگان سنگر ساز بی سنگر انجام می شد.

وی یادآورشد: یگان رزم زرهی و آتش توپخانه ای از ظرفیت های ارتش عراق بود که برای بی اثر کردن این ظرفیت عملیات های رزمندگان در مناطقی انتخاب می شد که دشمن نتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

محمدی زاده اظهار کرد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی ارتش عراق بیش از سه هزار تانک و نفربر برخوردار بود و باوجود اینکه در دوران دفاع مقدس به همین تعداد منهدم یا غنیمت گرفته شد اما بعد از پایان جنگ عراق چهار هزارو ۴۰۰ فروند تانک و نفربر داشت که بیانگر پشتیبانی قوی استکبار از صدام داشت.

استاندار بوشهر گفت: زیرساخت عملیات‌هایی که در جزایر مجنون ، والفجر ، شلمچه ، اروند و فاو توسط رزمندگان انجام می شد توسط سنگرسازان بی سنگر بود و در این راه شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد.

وی افزود: نخستین آموزش مقدماتی در زمان جنگ برای رزمندگان آموزش حفظ جان و ایجاد جان پناه است اما ماهیت نقش آفرینی رزمندگان جهاد سازندگی ساخت خاکریز و سنگر سازی بود و خودشان با تیر مستقیم دشمن به شهادت می رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha