۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85236783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۳ مدرسه در شوش میزبان دانش آموزان است

۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85236783
۲۵۳ مدرسه در شوش میزبان دانش آموزان است

دزفول - ایرنا - رییس آموزش و پرورش شوش گفت: ۲۵۳ مدرسه برای حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در شوش برای سال تحصیلی جدید آماده‌سازی شده است.

امین سرخه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آغاز سال تحصیلی را آغاز شور و نشاط دانست و افزود: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان شوش در مقطع ابتدایی در سال جدید تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۶۱۴ دانش آموز شوشی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد سه هزار و ۲۸۱ دانش آموز در ۱۲۱ کلاس درس در مقطع اول ابتدایی تحصیل خود را آغاز کردند.

رییس آموزش و پرورش شوش تصریح کرد: ۶ هزار و ۶۶۸ دانش آموز در دوره متوسطه اول و چهار هزار و ۲۴۶ دانش آموز در دوره متوسطه دوم در رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این شهرستان به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: از مجموع کل دانش آموزان دوران متوسطه دوم، ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در رشته‌های نظری، ۶۱۳ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۸۱۴ نفر در رشته‌های کار و دانش در این شهرستان تحصیل می‌کنند.

سرخه دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و تاکید کرد: شتاب بخشی به رفع مسایل آموزش و پرورش شوش با بهره‌گیری از ظرفیت خیران ممکن است به همین دلیل فعالیت بیشتر مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز در شوش افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور با هدف استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به رفع نیازهای آموزش و پرورش ایجاد شد که فعالیت این مجمع منشا تحول در آموزش و پرورش در استانها و شهرستان‌های مختلف شده است.

به گزارش ایرنا, جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و همچنین بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده‌است.

اعضای این نهاد مردمی از خیرین مناطق گوناگون ایران هستند؛ این انجمن به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس ایران، تاکنون ده‌ها هزارمدرسه وکلاس درس در شهرها و روستاهای سراسر ایران ساخته است.

زیبا صالح پور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان آذرماه سال گذشته گفته بود که حدود ۸۰ درصد از طرح‌های در حال ساخت در خوزستان با مشارکت خیرین مدرسه ساز اجرا می‌شوند که این نشان دهنده ظرفیت بالای خیران مدرسه ساز در استان است.

بهبهان، دزفول و ماهشهر سه شهرستان پیشتاز در مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha