۱۳ هزار و ۳۰۰  دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند
عکس تزئینی است

شهرکرد ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های حمایتی این نهاد از دانش آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار و۳۰۰ دانش‌آموز در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد امام(ره) استان افزود: همزمان با پنجمین روز از مهرماه سالجاری ۳۰ هزار بسته نوشت‌افزار و وسایل آموزشی با همکاری همه ارگان‌ها از جمله بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه، مراکز نیکوکاری و سایر ارگان‌ها به صورت همزمان در استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار توزیع وسایل آموزشی و نوشت‌افزار به صورت همزمان اجرا می‌شود تا از همپوشانی جلوگیری و تعداد دانش‌آموزان بیشتری از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته وی، جشن عاطفه‌‎ها امسال با عنوان پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان با شعار" آینده‌ساز باشید" در سطح استان از اواسط شهریورماه در حال اجراست و خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ و کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند واریز کنند.

محمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانواده با جمعیتی بیش از ۹۹ هزار و ۱۰۰ نفر زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، افزود: ۵۰ درصد این خانواده‌ها زنان سرپرست خانوار است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون مردم خیر و نوعدوست استان بیش از یک‌هزار و ۱۷۰میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای حمایت از نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد کمک کردند.

محمدی افزود: هم‌اکنون ۱۶۵ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز به صورت متمرکز و در خود محلات و برای مددجویان زیرپوشش و همچنین نیازمندان همان مناطق هزینه می‌شود.

به گفته وی، کمک‌های پرداختی به حساب هفت‌هزار و ۶۱۸ کودک طرح اکرام و محسنین نیز به صورت مستقیم به حساب خود افراد واریز می‌شود.

۴۰۰ مددجوی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری تا پایان سال صاحبخانه می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از واگذاری ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی تا پایان سال در این استان خبر داد و گفت: بیشتر واحدهای مسکونی احداث شده در مناطق روستایی است که با مشارکت سپاه پاسداران و قرارگاه امام حسن(ع) در حال احداث است.

‌محمدی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۸۱ واحد مسکن با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مددجویان دارای شرایط واگذار شده است.

به گفته وی، برای ساخت ممسکن روستایی یکمیلیارد ریال بلاعوض از سوی کمیته امداد ، 2 میلیارد ریال نیز تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

چهار هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد استان خودکفا شدند

۱۳ هزار و ۳۰۰  دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌گذشته تاکنون چهارهزار مددجوی زیرپوشش این نهاد خودکفا و از چرخه حمایت خارح شدند و پیش‌بینی می‌شود تاپایان سالجاری نیز ۲هزار مددجوی دیگرخودکفا شوند.

وی افزود: در۲ سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۰۲ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد و نیازمندان استان که در دهک درآمدی یک تا چهار قراردارند، ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان تا اواسط مهرماه سالجاری در سراسر استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha