۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85236825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتانیاهو در نیویورک هم در امان نبود

۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبر: 85236825
نتانیاهو در نیویورک هم در امان نبود

تهران - ایرنا - سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل امسال در حالی برگزار شد که این مانور سیاسی و تبلیغی صهوینیست ها این بار کمترین مخاطب حضوری و بیشترین مخالفان بیرون از سالن اجلاس را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا، تحلیل رسانه های سرزمین های اشغالی حتی یهودی حاکی است که سخنرانی دیروز رهبر صهوینست ها در مجمع عمومی سازمان ملل با کمترین اقبال عمومی از میان یهودیان اسرائیلی و حتی سراسر جهان رو به رو بود و در عین حال مخالفان سیاسی او متشکل از شهروندان سرزمین های اشغالی (اسرائیلی) و یهودیان آمریکایی نیز در حدی بسیار گسترده تر از قبل در مقابل خیابان‌های مسدود شده سازمان ملل علیه او و سیاست هایش دست به تظاهرات زدند.

تاجایی که این رسانه های اسرائیلی از این شوی تبلیغاتی امسال نتانیاهو به عنوان "سفر بی نتیجه همراه یک هیات بزرگ به نیویورک" یاد کرده و سخنرانی او در سازمان ملل را نیز "جلسه خواب آلود در یک سالن خالی" توصیف کردند.

این دسته از رسانه های صهیونیستی در مورد سخنرانی دیروز رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد نوشتند: "این سخنرانی که در ارتباط با اعتراض گسترده در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد انجام شد قطعا “به عنوان یکی از بهترین سخنرانی های نخست وزیر ثبت نخواهد شد، چون به خوبی واقعیت هایی که (نتانیاهو) در آن ها بسر می برد را منعکس می کند.”

مثلا "باراک راوید" خبرنگار و تحلیلگر امور دیپلماتیک در وب سایت اسرائیلی “والا” نوشت:"هزاران یهودی اسرائیلی و آمریکایی در گوشه خیابان ۴۸ و خیابان دوم نیویورک جمع شدند تا علیه نتانیاهو و اصلاحات قضایی که توسط دولت او با زور انجام می شود، در یک صحنه بی سابقه در منهتن که گویی خیابان "کاپلان" (تل آویو) باشد تظاهرات کنند، جایی که سر و صدای تظاهرکنندگان در حیاط خارج از مقر سازمان ملل متحد به خوبی شنیده می شود.”
راوید افزود: "نتانیاهو که برای اولین بار در ۵ سال گذشته برای سخنرانی به سکو مجمع عمومی رفت، صدای تظاهرکنندگان را نشنید، اما می دانست که تظاهرات گسترده‌ای علیه او در خارج از سالن برگزار می شود که قطعا او را بسیار نگران خواهد کرد چون کسانی که در روزهای اخیر در نیویورک با او ملاقات کردند به راحتی متوجه این موضوع بوده و بی تردید درباره تظاهرات با او صحبت کرده بودند.»

نتانیاهو در نیویورک هم در امان نبود


این گزارش در توصیف این رویداد نوشت: "جلسه مجمع عمومی بسیار خواب‌آلوده بود، زیرا تعداد کمی از دیپلمات ها برای شنیدن سخنرانی نتانیاهو نشسته بودند، به گونه ای که سالن عمدتا خالی بود، در حالی که تعداد بسیار زیاد هیئت همراه نخست وزیر که از اسرائیل با وی آمده بودند و بسیار هم جلب توجه می کرد، سعی کردند صندلی ها را پر کنند. همانطور که در سخنرانی های قبلی نتانیاهو در سازمان ملل متحد رسم بود، این بار نیز ده ها تن از حامیان یهودی-آمریکایی و اسرائیلی، از جمله کسانی که در طول سال ها در لیست حامیان مالی و سرمایه گذاران نتانیاهو و خانواده اش بوده اند، هر چند دقیقه یک بار در طول سخنرانی او را تشویق می کردند. چون آنها از قبل یک گروه تشویق کننده ایستاده و حرفه ای برای این کار سازماندهی کرده بودند.”
راوید در این خصوص نوشت: “نتانیاهو درحالی بخش طولانی سخنرانی خود را به هوش مصنوعی و فناوری اسرائیلی اختصاص داد که فراموش کرد به مخاطبان خود بگوید که همین شرکت ها و مهندسان فناوری های اسرائیلی هستند که اعتراضات علیه اصلاحات قضایی دولت راستگرای افراطی را رهبری می کنند. در واقع او این بار در سخنرانی خود به اصلاحات قضایی اشاره ای نکرد، به نوبه خود، هر جا که می رفت فقط از گفت وگوی اسرائیل با عربستان سعودی و تهدیدهای هسته ای مبهم ایران صحبت می کرد و خواستار مقابله جدی علیه ایران می شد."

یادآوری می شود که او سه بیانیه شفاف صادر کرده است تا از طریق دفترش اطلاع دهد که قصد تهدید نظامی ایران را دارد، مثلا شبکه بی بی سی انگلیس به نقل از دفتر نخست وزیر اسرائیل نوشت که او هنگام خواندن متن سخنرانی‌اش به اشتباه کلمات را قرائت کرده و این‌که گفته ایران را باید «به یک حمله هسته‌ای واقعی تهدید» کرد در واقع منظورش «تهدید واقعی نظامی» بوده است، نه هسته‌ای.

روزنامه "تایمز او اسرائیل نیز امروز در گزارشی ضمن پرداختن به موضوع سخنرانی رییس رژیم صهیونیستی در نیویورک نوشت: "نتانیاهو در حالی در حضور دیپلمات سعودی در جمع حاضران، از دورنمای «خاورمیانهٔ جدید» و آینده-ای مجهز به هوش مصنوعی سخن گفت که جنگ طاقت-سوز بر اصلاح نظام قضایی در میهن و در خیابان-های شهر نیویورک هیچ نگفت."

این رسانه صهیونیستی با اشاره به برگزاری اهپیمایی معترضان ضد-اصلاحات قضایی در مقابل سازمان ملل در نیویورک حین سخنرانی بنیامین نتانیاهو، افزود: "او در حالی در تالار مجمع عمومی سخنرانی کرد که بخش بزرگی از آن از پیش از ظهر خالی بود و تنها نکتهٔ امیدوار-کننده برای نتانیاهو آن بود که یک تک-مقام رسمی سعودی، با سربند سیاه، در سالن نشسته بود و سخنرانی او را تا به آخر گوش داد."

حتی شبکه آمریکایی "رادیو فردا" نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که صدها تن از اسرائیلی‌های ساکن آمریکا از ایالات مختلف خود را به نیویورک رسانده بودند تا در برابر هتل محل اقامت بنیامین نتانیاهو و همسرش، سازمان ملل متحد و هر جای دیگری که آن‌دو حضور یافتند، تجمع کرده و شعارهای تندی در نکوهش برنامه دولت اسرائیل برای تغییرات قضایی سردهند. آن‌ها اصرار داشتند که عملکرد نتانیاهو اسرائیل را به خودکامگی انداخته است.

نتانیاهو در نیویورک هم در امان نبود

براساس این گزارش فلسطینیان و هواداران آن‌ها همراه با سازمان‌هایی در آمریکا و برخی از سیاستمداران اسرائیلی، از نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل نشان دادن نقشه‌ای که در سخنرانی روز جمعه خود در سازمان ملل به دست گرفت و در آن هیچ نشانی از اراضی فلسطینی نبود، انتقاد کردند.
براساس این گزارش مفصل،"لیث عرفه" سفیر تشکیلات فلسطینی در آلمان امروز در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت که هیچ توهینی به تمامی اصول بنیادی سازمان ملل بالاتر از این نیست که ببینیم نتانیاهو «نقشه اسرائیل»، از نهر تا بحر (رود اردن تا دریای مدیترانه) را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل نشان می‌دهد که هیچ نشانی از اراضی فلسطین نیست، در حالی که قطعنامه‌های سازمان ملل، آمریکا، اروپا و کشورهای زیادی در جهان تأکید دارند که کشور مستقل فلسطین باید در کرانه باختری، شرق بیت‌المقدس و باریکه غزه، که بخشی از مساحت میان رود اردن تا دریای مدیترانه است برپا شود."
"تسیپی لیونی" وزیرخارجه پیشین اسرائیل، شامگاه ۳۱ شهریور به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت نقشه در دست نخست‌وزیر نیات واقعی او و دولت راستگرایش را نشان می‌دهد و هرچند اسرائیل می‌تواند با کشورهای دیگر صلح کند اما باید به فکر حل معضل بزرگ خود با فلسطینیان باشد.

"دیلان ویلیامز" از مسئولان گروه آمریکایی «جی استریت» هم در شبکه ایکس نوشت آمریکا و جوامع یهودی آن باید استفاده از نقشه‌ای را که خلاف مصوبات سازمان ملل است، محکوم کنند همان‌گونه که نقشه‌های فلسطینی بدون ذکر اسرائیل را نکوهش کرده است."

به همین دلیل روزنامه "جروزالم پست" اسرائیل نیز با اعلام اینکه نتانیاهو به دلیل استفاده از نقشه سرزمین بزرگ اسرائیل در سازمان ملل، مورد انتقاد قرار گرفته است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز تیتر کرد: "نتانیاهو که با صندلی های خالی و تظاهرات گسترده در محل مجمع عمومی سازمان ملل مواجه بود، وعده صلح قریب الوقوع عربستان را داد."

یادآوری می شود رژیم اشغالگر قدس به عنوان تنها رژیم آپارتاید باقی مانده در جهان که سیاست های نژادپرستانه خود را در عمل علیه مردم فلسطین تحمیل کرده است، منشا اصلی اغلب بحران ها در خاورمیانه است. این رژیم در حالی از ابتکار صلح در منطقه صحبت می کند که سودای اشغال سرزمین های بیشتر فلسطینی، بخشی از سیاست روزمره آن است.

در واقع سخنان مضحک امسال نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خود با پرونده های قضایی سنگین ملی نیز رو به رو است، چیزی جز ادامه اقدامات تروریستی در منطقه، ایران هراسی و ترویج اطلاعات گمراه کننده همیشگی و یا به تعبیر بهتر نمایش های خنده دار- مقامات رژیم اسرائیل در مجمع عمومی نبوده و نیست.

چون رژیم غاصب با رنجی عمیق از عدم مشروعیت بین المللی تلاش دارد از هر موضوعی برای فرافکنی و ایراد اتهام علیه دیگران و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات این رژیم، سابقه طولانی حمایت از گروه های تروریستی در جهان و سیاست های نژاد پرستانه اش بهره ببرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش دارد برنامه صلح آمیز هسته ایران را تهدیدی برای صلح جهانی نشان دهد که این رژیم با دارا بودن انواع تسلیحات کشتار جمعی، از پیوستن به نظام های بین المللی کنترل تسلیحات خودداری کرده و مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته¬ای است. مضافا نماینده این رژیم با بی شرمی تمام و در جایگاه مجمع عمومی سازمان ملل در مغایرت کامل با منشور این سازمان کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی کرده است.

نتانیاهو در نیویورک هم در امان نبود

یادآوری می شود هزاران یهودی اسرائیلی و آمریکایی روز جمعه در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک علیه نتانیاهو تظاهرات کردند. به گزارش رسانه های اسرائیلی، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «نتانیاهو نامشروع است» و «شرم بر نتانیاهو».
این در حالی است که رژیم صهیونیستی حدود ۳۷ هفته است که شاهد تظاهرات در اعتراض به این اصلاحات پرداخت شده توسط دولت اشغالگر اسرائیل است. در حالیکه همدستان و نزدیکان نتانیاهو به اتهام فساد محاکمه می شوند و او دخالت در این پرونده‌ها را رد می کند، در ضمن نتانیاهو متهم است که تلاش می‌کند از طریق تصویب قوانین و اصلاحات جدید مانع محاکمه و دستگیری شخص خودش شود.
گزارش ها حاکی است که این تظاهرات در نیویورک و حتی در سرزمین های اشغالی حمایت طیف سیاسی، گروه های سکولار و مذهبی، طبقه کارگر، کارکنان بخش فناوری و ذخایر نظامی را نیز به خود جلب کرده است.
براساس این گزارش ها، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو دستگاه رژیم صهیونیستی را در معرض انتقاد متحدان اسرائیل از جمله امریکایی نیز قرار داده است.
در واقع او به عنوان مجرم بین المللی مورد انتقاد شدید چند مصوبه سازمان ملل و حتی مجرم پرونده دار ملی در سرزمین های اشغالی در حالی در تیررس شدیدترین انتقادات از سوی دوستان یهودی اسرائیلی و آمریکایی خود قرار دارد که این بار در نطق خود در مجمع عمومی فقط به فرافکنی و هراس افکنی های واهی همیشگی بسنده کرده بود.

البته اظهارات بی پروای او در مجمع سازمان ملل ثابت می کند که این نهاد بین المللی تحت کنترل کشور میزبان یعنی آمریکا، اراده ای برای اجرای قوانین اش برای رسیدگی به اعمال رذیلانه رژیم متبوع نتیانیاهو را ندارد و همچنان راه مماشات با او را در پیش گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha